بهره برداری از 140 کیلومتر راه و بزرگراه در جنوب کشور در سال 1400


بهره برداری از 140 کیلومتر راه و بزرگراه در جنوب کشور در سال 1400

خبرگزاری آریا- وجود مناطق ویژه اقتصادی و عبور کریدورهای حمل و نقلی شمال- جنوب و شرق- غرب در جنوب کشور توسعه راه‌ها در این مناطق را به یکی از اولویت‌های مهم تبدیل کرده است.

بهره برداری از 140 کیلومتر راه و بزرگراه در جنوب کشور در سال 1400
خبرگزاری آریا- مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب گفت: وجود مناطق ویژه اقتصادی و عبور کریدورهای حمل و نقلی شمال- جنوب و شرق- غرب در جنوب کشور توسعه راه‌ها در این مناطق را به یکی از اولویت‌های مهم تبدیل کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا از وزارت راه و شهرسازی، آقای علی اکبر محمدی در خصوص اقدامات اداره کل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب گفت: 4300 کیلومتر راه و بزرگراه در پنج استان کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد واقع شده است که 2757 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده، 561 کیلومتر آن در دست اجرا قرار دارد و 982 کیلومتر آن در آینده برای احداث به پیمانکاران واگذار می‌شود.
وی ادامه داد: از این طرح ها 108 کیلومتر آن جزو طرح های جهش تولید در نظر گرفته شده است که در سال گذشته 66 کیلومتر آن به صورت پراکنده در این پنج استان به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب از بهره‌برداری 140 کیلومتر بزرگراه در سال جاری خبر داد و گفت: وجود مناطق ویژه اقتصادی و عبور کریدورهای حمل و نقلی شمال- جنوب و شرق- غرب توسعه راه‌ها در این مناطق را به اولویت مبدل کرده است که در همین راستا طی سال جاری 140 کیلومتر راه و بزرگراه در استان‌های ذکر شده به بهره‌برداری می‌رسد.
محمدی محور شهرضا- پاتاوه- دهدشت به طول 370 کیلومتر را یکی از طرح‌های راهسازی مهم در جنوب کشور اعلام کرد و افزود: این محور بخشی از کریدور شمال- جنوب است که فاصله شمال و مرکز کشور را به بنادر استان خوزستان حدود 100 کیلومتر کوتاه می‌کند و با تکمیل شدن این محور بیش از 400 روستای مناطق محروم از بن بست خارج می‌شود.
وی اضافه کرد: محور پاتاوه- دهدشت نیز بخش مهمی از این طرح به طول 136 کیلومتر است که قطعات 1،2 و 4 آن به اتمام رسیده است و عملیات اجرایی در قطعه 3 به طول 63 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال اجرا است. با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز قسمت عمده این محور به غیر از سه نقطه بحرانی که عملیات اجرایی آن زمانبر است تا پایان تیرماه به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب با اشاره به اهمیت محور شیراز- دشت ارژن- قائمیه به طول 130کیلومتر گفت: این محور بخشی از بزرگراه سراسری شیراز- اهواز است که در کریدور شرقی- غربی کشور واقع شده است و استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان را به استان‌های فارس و بوشهر متصل می‌کند.
محمدی ادامه داد: طرح دشت ارژن- تنگ ابوالحیات به طول 21 کیلومتر به عنوان یکی از گلوگاه‌های اصلی ترافیکی در محدوده صعب العبور و کوستانی استان فارس قرار دارد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدئو/ صف طولانی و عجیب مردم رشت برای سروش صحت