توفیق روزه در ماه رمضان از فضایل و برکات این ماه است


توفیق روزه در ماه رمضان از فضایل و برکات این ماه است

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مازندرانی گفت: توفیق روزه در ماه رمضان از فضایل و برکات این ماه است که باعث تقویت تقوا، پرهیزکاری و اخلاص و مانع عذاب های دنیوی و اخروی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین «حسینی مازندرانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: ماه رمضان در روایات اسلامی ماه خدا و میهمانی امت پیامبر (ص) است و خدا در این ماه با نهایت کرامت و مهربانی از بندگان خود پذیرایی می کند.

موسس و تولیت مدرسه علمیه امام حسین (ع) شهر ری افزود: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند ماه رجب ماه خدا، ماه شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد و بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگی و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.

وی با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: ماه رمضان از اهمیت و جایگاه ویژه ای در نزد مسلمانان برخوردار است و مومنان در ماه های رجب و شعبان خود را برای ورود به ماه رمضان آماده می کنند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: شب زنده داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه داری و اطعام نیازمندان از جمله کارهایی است که در ماه مبارک رمضان تاکید شده است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نازل شده است، گفت: حضرت محمد (ص) می فرمایند ای مردم ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورد. ماهی که نزد خدا از همه ماه ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب هایش بر همه شب ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهی که شما در آن به میهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته اید.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین (ع) شهر ری تاکید کرد: توفیق روزه در ماه رمضان از فضایل و برکات این ماه است که باعث تقویت تقوا، پرهیزکاری و اخلاص و مانع عذاب های دنیوی و اخروی می شود. همچنین آرامش روان و جسم را به دنبال دارد و از نفوذ شیطان و وسوسه های شیطان انسان را دور نگه می دارد. در این ماه است که بین غنی و فقیر مساوات برقرار می شود و فضایل اخلاقی احیا خواهد شد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا