مراسم نخستین شب قدر در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد


مراسم نخستین شب قدر در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد

مشهد- ایرنا- مراسم احیای نخستین شب قدر شنبه شب با رعایت دستورالعملهای بهداشتی مقابله با کرونا در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

قرائت قرآن، قرائت دعای جوشن کبیر، مرثیه خوانی و سخنرانی از جمله برنامه‌های این مراسم بود که در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر امام هشتم (ع) برگزار گردید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم گفت: حضرت علی (ع) روزی که قدرت را به دست گرفت سعی کرد جامعه را که در مدت ۲۵ سال از جامعه پیامبر (ص) فاصله گرفته بود به آن جامعه بازگرداند لذا برخی نتوانستند جامعه سازی آن حضرت را تحمل کنند و به مقابله با وی پرداختند.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: جریان قدرت و ثروت اولین برخورد را در مقابله با امیرالمومنین علی (ع) انجام داد و باعث شد راه مقابله با ایشان باز شود. عناصر مخالف هم فرصت یافتند جنگ صفین را راه بیندازند و بعد نیز خوارج نهروان بوجود آمد.

وی با بیان اینکه جریان قدرت و ثروت کاری کرد که یک حافظ قرآن، به قتل حضرت علی (ع) اقدام کند ادامه داد: این مسائل برای امروز یک عبرت است. اگر جریان قدرت و ثروت بر اوضاع مسلط شود بر سر ما همان می‌آید که بر سر شیعیان امام علی (ع) آمد.

این مراسم با آیین ویژه بر سرگرفتن قرآن و مراسم خاص این شب به پایان رسید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عناوین روزنامه‌های دوم اسفند ماه در خراسان رضوی