پیام تسلیت ظریف و زنگنه برای درگذشت سیدهادی نژادحسینیان


 پیام تسلیت ظریف و زنگنه برای درگذشت سیدهادی نژادحسینیان

 محمدجواد ظریف، و بیژن زنگنه در پیام‌های جداگانه درگذشت «سیدمحمدهادی نژادحسینیان» را تسلیت گفتند.

به گزارش همشهری آنلاین، متن پیام‌های محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و نیز بیژن زنگنه وزیر نفت که در پی درگذشت «سیدمحمدهادی نژاد حسینیان» منتشر شده اند، به شرح زیر است:

هادی نژاد حسینیان درگذشت

پیام تسلیت وزیر امور خارجه:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت دوست و همکار دیرین، جناب آقای دکتر سید محمد هادی نژادحسینیان که از شخصیت های برجسته نظام و دیپلماتی سرشناس بودند، موجب اندوه و تاثر عمیق گردید.

مرحوم نژاد حسینیان از وزرای خوشنام و سخت کوش ایران اسلامی بودند که مدتی در مسئولیت خطیر نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد و همچنین نماینده کشورمان در اوپک سابقه درخشانی در خدمت به میهن اسلامی و مردم عزیز داشتند. ایشان طی سالیان متمادی خدمت همواره مشاوری امین و صادق برای مقامات عالی کشور بودند.

اینجانب مصیبت فقدان ایشان را به خانواده گرانقدر و سایر بازماندگان محترم و همکاران آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض نموده و در آستانه شب قدر و شهادت حضرت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام، از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت و غفران واسعه الهی و همنیشنی با مولایش امیرالمومنین و برای خانواده و بازماندگان صبوری و عمر با عزت مسئلت می نمایم.

محمدجواد ظریف»

به گزارش شانا، متن پیام بیژن زنگنه هم به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
«انا لله و انا الیه راجعون»

جناب آقای سید محمدهادی نژادحسینیان همکار قدیمی صنعت نفت و خدمتگزار صدیق جمهوری اسلامی ایران، پس از سال‌ها بیماری به لقاءالله پیوست.

این ضایعه را به همسر گرامی، فرزندان محترم، خانواده و دیگر وابستگان و دوستان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

ایشان سال‌ها به‌عنوان معاون وزیر نفت صادقانه به صنعت نفت کشور خدمت کردند و علاوه بر آن مدت‌ها نیز به‌عنوان وزیر، مسئولیت وزارتخانه‌های راه و ترابری و صنایع سنگین و علاوه بر آن سفارت و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل را برعهده داشتند.

از خداوند متعال، مسألت دارم که او را با اجداد طاهرینش محشور فرماید و به همسر، فرزندان و خانواده محترم ایشان، صبر و اجر عطا فرماید.

بیژن زنگنه
دوشنبه ١٣ اردیبهشت ١۴٠٠»

«سید محمد هادی نژاد حسینیان» سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل که سابقه وزارت در دوران دفاع مقدس و دولت سازندگی را هم در کارنامه داشت، امروز پس از یک دوره طولانی بیماری در ۷۵ سالگی درگذشت.

کد خبر 598893

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مراسم تشییع پیکر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در تصاویر