رنگ بندی جدید شهرستان‌های استان کرمانشاه اعلام شد


رنگ بندی جدید شهرستان‌های استان کرمانشاه اعلام شد

کرمانشاه- ایرنا- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ‌بندی جدید استان‌های کشور را اعلام کرد که براساس آن پنج شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و چهار شهر دیگر در وضعیت زرد قرار دارد.

براساس این گزارش، شهرستان‌های هرسین سنقر و کلیایی، گیلانغرب، سرپل ذهاب و روانسر در وضعیت قرمز و شهرستان های کرمانشاه، صحنه، اسلام آبادغرب، پاوه و کنگاور در وضعیت نارنجی قرار دارند.

همچنین براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و جوانرود هم از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک هزار و ۷۱۵ نفر در استان کرمانشاه جان باخته اند و هم اکنون نیز ۷۸۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۵ بیمارستان استان تحت درمان قرار دارند.

خطر انتشار گونه‌های جهش یافته کرونا در استان کرمانشاه وجود دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مردم باید پروتکل‌ها را رها کنند چرا که ممکن است گونه‌های جهش یافته مثل ویروس هندی وارد کشور و استان شود.

محمودرضا مرادی در نشست ستاد کرونا استان افزود: چند روزی است وضعیت ابتلا به کرونا در استان با ثبات شده و سیر نزولی پیدا کرده اما به این معنا نیست که مردم پروتکل‌ها را رها کنند.

وی اظهار داشت: مردم باید همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی گرفته شود تا دوباره شاهد افزایش موارد مبتلا به بیماری در استان نباشیم.

مرادی اضافه کرد: آیین های پیش رو از جمله شب‌های قدر، عید فطر بویژه در منطقه اورامانات، تعطیلات و جلسات انتخاباتی شوراها که به صورت غیررسمی برگزار می‌شود بسیار نگران کننده است و در صورت توجه نکردن به پروتکل ها عواقب جبران ناپذیری را بدنبال دارد و موجب افزایش مجدد موارد ابتلا خواهد شد.

وی گفت: تاکنون بیش از ۲۶ هزار نفر در استان در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند که شامل کادر بهداشت و درمان و کسانی که با بیماران سر وکار داشتند، جانبازان بالای ۵۰ درصد، سالمندان ساکن در سرای سالمندان، افراد بالای ۸۰ سال، بیماران خاص و مبتلایان به سرطان است.

مرادی تاکید کرد: پس از اتمام این مرحله نیز افراد بالای ۷۵ سال و سایر افرادی که از سوی ستاد ملی کرونا واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند، واکسینه خواهند شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟