یکهزار هکتار زمین کشاورزی شهرستان ری مورد هجوم ملخ‌ها قرار گرفته‌ است


یکهزار هکتار زمین کشاورزی شهرستان ری مورد هجوم ملخ‌ها قرار گرفته‌ است

شهرری ـ ایرنا ـ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: یکهزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان مورد هجوم ملخ قرار گرفته اند که به زودی سمپاشی می‌شود.

جبرئیل برادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: کانون های اصلی تجمع ملخ ها در اراضی شهرستان ری شناسایی شده و به زودی سمپاشی علیه آنها آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه ملخ‌های مهاجم شهرستان ری از نوع بومی و مراکشی هستند، خاطرنشان کرد: بارش ها و سبزی مراتع اصلی ترین دلیل افزایش جمعیت ملخ ها است که اگر به خوبی تعداد این حشرات کنترل نشود موجب ایجاد خسارت در اراضی کشاورزی به خصوص مزارع غلات (گندم و جو) می شوند.
برادری یادآور شد: شمار ملخ ها امسال به دلیل کاهش باران های بهاری به نسبت سال گذشته کمتر است ولی همین میزان نیز می تواند خسارات زیادی به مزارع وارد کند.
وی با بیان اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی همزمان از زمان گرم شدن هوا در کانون های اصلی تجمع ملخ ها حضور یافته اند و تمهیدات در خصوص کنترل جمعیت این حشرات اندیشیده اند، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی برای رفع نگرانی کشاورزان گندم و جو کتو شهرستان ری سم برای مقابله با ملخ ها را در اختیارشان قرار داده است.
برادری اضافه کرد: کانون های اصلی ملخ در شهرستان ری عرصه های منابع طبیعی و زمین های بایر اطراف فرودگاه امام خمینی (ره)، روستاهای کلین، خانلق و پشت شهرک شمس‌آباد در بخش حسن آباد فشافویه و بخشی نیز در کهریزک و قلعه نو است که از این مناطق هنوز گزارشی مبنی بر خسارت و آسیب به زمین های کشاورزی در شهرستان ری مخابره نشده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کویر دل