سوختن‌های پی‌درپی، مقایسه ما و آنها!


سوختن‌های پی‌درپی، مقایسه ما و آنها!

درست یک هفته پیش بود که کیا دو مدل از خودروهای تولیدی‌اش را به دلیل احتمال نشت روغن و آتش‌سوزی فراخوان کرد. در همین حین، هیوندای کُنا الکتریکی را از بازار کره جنوبی حذف کرد، جی‌ام‌سی ون ساوانا را به علت مشکل در سیستم برق، مرسدس برخی مدل‌های AMG و جنسیس دو مدل خود را … The post سوختن‌های پی‌درپی، مقایسه ما و آنها! appeared first on مجله پدال.

درست یک هفته پیش بود که کیا دو مدل از خودروهای تولیدی‌اش را به دلیل احتمال نشت روغن و آتش‌سوزی فراخوان کرد.

سوختن‌های پی‌درپی، مقایسه ما و آنها!

در همین حین، هیوندای کُنا الکتریکی را از بازار کره جنوبی حذف کرد، جی‌ام‌سی ون ساوانا را به علت مشکل در سیستم برق، مرسدس برخی مدل‌های AMG و جنسیس دو مدل خود را به خاطر احتمال آتش‌سوزی فراخوان کردند.

هدف نویسنده در اینجا این نیست که بگوییم کدام خودروساز جهانی بیشتر فراخوان کرده یا خودروهایش سوخته است؛ بلکه نیت این است که در بحث فراخوان و اهمیت به مشتری، آن شرکت‌ها را با خودروساز‌های داخل کشور مقایسه کنیم.

آیا می‌دانید از ابتدای سال جدید تا زمان نگارش این مقاله ۴ خودروی مدل جدید ساخت داخل طعمه آتش شده‌اند؟

پرسروصداترین اتفاق مربوط به شاهین تازه‌وارد به بازار بود که به گفته سایپا احتمالاً علت آن عوامل خارجی بوده و هیچ اشکالی در کیفیت و سیستم خودرو وجود ندارد. این در حالی است که پس از گذشت یک ماه از این حادثه، در مورد علت قطعی آن هیچ‌گونه شفاف‌سازی نشده است.

سوختن‌های پی‌درپی، مقایسه ما و آنها!

اتفاق بعدی، به سوختن پژو ۲۰۷ ایران‌خودرو در تونل بزرگراه پردیس مربوط است که به سرعت فضای مجازی را در برگرفت. به‌گونه‌ای که سبب شد معاون کیفیت این خودروساز به آن واکنش نشان دهد و سبب آتش‌سوزی را نصب لامپ و هدلایت به‌صورت غیرمجاز عنوان کند.

سوختن‌های پی‌درپی، مقایسه ما و آنها!

اما با در نظر گرفتن آتش‌سوزی یک ۲۰۷ دیگر روی پل بزرگراه صدر، حدود دو هفته پیش از آن، و پس از اظهار راننده خودرو مبنی بر زبانه کشیدن شعله‌های آتش به دلیل نامعلومی از بخش محفظه پیشرانه، این تصور در بسیاری از کارشناسان و تعمیرکاران خودرو شکل گرفت که احتمالاً مشکل به درب فیلتر روغن یا سیستم برق ارتباط دارد و شامل همه خودروهایی که از پیشرانه tu5 استفاده می‌کنند، می‌شود. با کمی جست‌و‌جو در اینترنت به موارد زیادی از آتش گرفتن پیشرانه‌های tu5 برخورد خواهید کرد.

سوختن‌های پی‌درپی، مقایسه ما و آنها!

ولی چرا خودروسازان ما به‌جای پذیرش اینکه برخی مشکلات به طراحی و قطعات مربوط می‌شود، به بهانه دست‌کاری در سیستم خودرو دیگران را مقصر می‌دانند؟ یا حداقل به‌درستی شفاف‌سازی نمی‌کنند؟

درصورتی‌که خودروسازان خارجی دائماً در حال بررسی تولیداتشان هستند و با کمترین احتمال وجود اشکال، فراخوان اعلام می‌کنند.

اگر یادتان باشد سال ۸۴ بود که پس از آتش‌سوزی‌های گسترده پژو ۴۰۵، ایران‌خودرو بالاخره به‌اجبار پذیرفت که مشکل مربوط به ساخت خودرو و به دلیل حذف کنیستر و همچنین نشت سیستم سوخت‌رسانی است و اعلام فراخوان کرد.

سوختن‌های پی‌درپی، مقایسه ما و آنها!

نظر شما دراین‌باره چیست؟

نویسنده: آرین (twt: ronin27th)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا