مدیرعامل منطقه آزاد: زیر ساخت‌های مسکن کیش توسعه پیدا می‌کند


مدیرعامل منطقه آزاد: زیر ساخت‌های مسکن کیش توسعه پیدا می‌کند

کیش - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امسال توسعه زیرساخت های انرژی ، اتمام طرح های نیمه تمام، آغاز اجرای طرح  مسکن ملی و تسهیل شرایط سفر به این جزیره در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، جعفر آهنگران روز پنجشنبه افزود: گرانی مسکن در جزیره کیش مشکلی است که بر آینده منطقه و کیفیت فعالیت منابع انسانی تاثیر منفی دارد و به همین دلیل ساخت مسکن ملی و ارزان قیمت در جزیره کیش و بندر آفتاب در دستور کارقرارگرفته است.

وی تعدیل قیمت ها در جزیره کیش را دغدغه معیشتی ساکنان این منطقه اعلام کرد و اظهار داشت: در راستای دستیابی به اهداف و سیاست های کلان سازمان اقدامات موثر و کارآمد در این زمینه انجام شده و استمرار خواهد داشت.

آهنگران با اشاره به امضا تفاهم نامه ای با وزارت نیرو گفت: اجرای طرح نیروگاه برق، که از دوره های مدیریتی قبل تا امروز با هدف تامین بخشی از انرژی الکتریکی مورد نیاز جزیره کیش برنامه ریزی شده بود پیگیری و در نهایت مقرر شد با همکاری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق یکی از زیرمجموعه های وزارت نیرو به مرحله اجرا درآید .

مدیرعامل منطقه آزاد: زیر ساخت‌های مسکن کیش توسعه پیدا می‌کند

کیش بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده کسب کرد

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش هم گفت: این سازمان سال گذشته از طریق تهاتر و وصول مطالبات معوق ۱۵ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال ارزش افزود کسب کرده است.

ناصر آخوندی با اشاره به موقعیت ویژه منطقه آزاد کیش در ایجاد زیرساخت ها و تامین مالی طرح ها و پیشنهاد اصلاحیه بودجه مناطق آزاد اظهار داشت: این جزیره به عنوان منطقه آزاد، کل دارایی خود را از طریق املاک ، زمین و ساختمان و پروانه تامین می‌کند به همین دلیل هزاران میلیارد ریال دارایی باید از طریق مدیریتی اداره شود که جای آن در چارت سازمان خالی است.

وی اضافه کرد: در این راستا اصلاح ساختار چارت سازمان هفت ماه پیش به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتتصادی ارسال شده که در آن راه اندازی مدیریت زمین و مستغلات خالی و مغفول مانده از جمله موارد اشاره شده است.

معاون توسعه و مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش تهاتر را از روش های پنج گانه تامین مالی اعلام کرد و گفت: اخیرا ۱۱ مورد تهاتر در این سازمان انجام شده که سرمایه گذاران زمین تجاری، مسکونی، خدمات یا هتلی را گرفته و به سازمان بدهکار بودند که طبق تهاترهای انجام شده با بدهکاران در مجموع ۵۱۰ میلیارد رسال در قالب املاک به تفکیک کاربری دریافت شد.

وی اضافه کرد: در این راستا ۴۱ هزار و ۸۱۸ مترمربع تهاتر با ۳۳۳ ملک انجام شد که مبلغی بابت تسویه حساب ها هزینه شده و از این رقم ۳۸ هزار و ۱۶۴ متر مربع باقیمانده که با برآورد نرخ روز، این باقیمانده تهاتر ۱۵ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد کرده است.

آخوندی استفاده از این روش ها را جایگزینی مناسب برای دریافت پول نقد اعلام کرد و افزود: این روشی مناسب در مناطق آزاد است و باید اصلاحیه ای در شیوه نامه ها داشته باشیم که طلب ها تنها منوط به دریافت پول نقد نباشد.

وی یادآور شد: برای سال ۱۴۰۰ نزدیک به پنج هزار میلیارد ریال مجوز برای خرید ۲ فروند هواپیما اخذ شده که برای تحقق این برنامه از طریق اوراق منفعه اقدام شده و تحقق کامل آن نیازمند تامین ۶ هزار میلیارد ریال دیگر است که باید در اسرع وقت رسیدگی شود.

آخوندی در خصوص سودآوری شرکت‌های تابعه سازمان در سال گذشته گفت: شرکت سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریال و شرکت عمران، آب و خدمات نیز یک هزار میلیارد ریال سودآوری داشته است اما سایر شرکت‌ها به لحاظ شیوع کرونا و شرایط خاص به وجود آمده اندک زیانی را متحمل شده اند.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوری های نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع ۲۰ ساله مصوب سال ۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...