پذیرش طلبه از بین دانش‌آموزان و اهدای خون در آستارا


پذیرش طلبه از بین دانش‌آموزان و اهدای خون در آستارا

آستارا - ایرنا - مدیر حوزه علمیه آستارا از پذیرش طلبه از بین دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در علوم حوزوی خبر داد و 25 نفر از پاسداران و بسیجیان این شهرستان برای کمک به بیماران، خون اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر حوزه علمیه آستارا روز پنجشنبه در جلسه مدیران مدارس در آموزش و پرورش این شهرستان گفت: برای سال تحصیلی جدید تاکنون هیچ دانش آموزی از مدارس آستارا در حوزه علمیه نام نویسی نکرده و مدیران در معرفی و جذب دانش آموزان به حوزه همکاری کنند.

حجت الاسلام ناصر صالحی اضافه کرد: بنا بر اظهار نماینده ولی فقیه در گیلان، حوزه علمیه آستارا به لحاظ کیفیت آموزشی جزو حوزه های برتر استان است و دانش آموزان باید از این ظرفیت برای فراگیری علوم دینی استفاده کنند.

وی بیان کرد: تحصیل در حوزه علمیه رایگان است و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد طلبه ها بومی هستند و امیدواریم تا پایان تیر ماه، تعداد ثبت نام کنندگان از بین دانش آموزان افزایش یابد و تشکل های دانش آموزی نظیر اتحادیه انجمن های اسلامی و بسیج دانش آموزی در این خصوص همکاری کنند.

وی قبولی حداقل پایه هشتم با حداکثر ۱۸ سال سن و تعهد تحصیل تمام ‌وقت حداقل تا پایان سطح یک، از شرایط اختصاصی تحصیل دوره بلندمدت در حوزه علمیه است و متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس اینترنتی https://paziresh.ismc.ir/ مراجعه کنند.

به گفته صالحی در حوزه علمیه آستارا امکان تحصیل در ۶ پایه سطح یک فراهم است و ۴۰ طلبه با هشت مدرس، مشغول فراگیری علوم دینی هستند و ۹۰ درصد طلبه ها بومی هستند.

پاسداران و بسیجیان خون اهدا کردند

فرمانده سپاه ناحیه آستارا اعلام کرد: امروز ۲۵ نفر از پاسداران و بسیجیان پایگاه شهید نقیب زاده آستارا در پایگاه انتقال خون این شهرستان خون اهدا کردند.

سرهنگ بهزاد قنبری هدف از این اقدام را کمک به بیماران نیازمند خون در دوره شیوع کرونا اعلام کرد.

پایگاه انتقال خون آستارا نیز از علاقه مندان به این کار خواست، همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت هشت تا ۱۳ برای اهدای خون به این پایگاه در خیابان گمرک مراجعه کنند.

شیوع ویروس کرونا که خسارات جانی و مالی در جهان به جا گذاشته، نیاز به فراورده های خونی را در همه جوامع افزایش داده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات اعتراف ربایندگان یسنا کوچولو + گزارش پرونده