محقق چینی: دولت و مردم چین در کنار مردم ایران ایستاده اند


محقق چینی: دولت و مردم چین در کنار مردم ایران ایستاده اند

تهران- ایرنا- استاد دانشگاه چین با بیان اینکه کسانی که برای جلب رضایت آمریکا و اسراییل، عزت ملی خود را از دست داده اند، ناگزیر لکه ای تحقیرآمیز بر تاریخ خواهند گذاشت ،‌گفت: در مبارزه با سلطه طلبی آمریکا، دولت و مردم چین در کنار مردم ایران ایستاده اند و با همدلی و وحدت در کنار یکدیگر هستند.

به گزارش ایرنا، «چین مین جینگ» روز جمعه در نشست مجازی گرامیداشت روز جهانی قدس در سفارت ایران در پکن افزود: ما به عنوان مسلمان چینی و شهروند چینی صادقانه از روحیه فداکاری مردم ایران و حمایت آنها از عدالت، احترام قایل هستیم جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود کشورهای جهان است که جرات گفتن "نه" به امریکا را دارد ایرانی ها از تحریم قدرتهای غربی به سرکردگی امریکا هیچ وقت نترسیدند، دایما خود را قوی تر و نیرومندتر ساختند و از حاکمیت کشور و عزت ملی محافظت کردند ایرانی ها بر عکس برخی ها که برای منافع خود، از فروش منافع ملت فلسطین دریغ نمی کنند.

وی ادامه داد: به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و ایران، چین و ایران یک برنامه همکاری ۲۵ ساله جامع امضا کردند و امضا این برنامه همکاری خدمت به صلح و ثبات جهان محسوب می شود.

این استاد چینی گفت : در دهه ۱۹۴۸ قرن گذشته، صهیونیست ها با حمایت قدرت های غربی با همکاری انگلیس و آمریکا و با استفاده از وسیله زور، دولت اسرائیل را در سرزمین فلسطین تأسیس کردند آنها مانند دزد، سرزمین حاصلخیز دشتهای ساحلی مدیترانه فلسطین را به تصرف خود در آوردند. از آن به بعد، این سرزمین صلح در جنگ قرار گرفته است در این سرزمین دیگر "شیر و عسل" جاری نیست ، بلکه خون و اشک مردم فلسطین جاری است.

وی با بیان اینکه اسرائیلی ها ده ها هزار فلسطینی را از خانه های خود بیرون کردند، ادامه داد: از آن زمان، اسرائیل با حمایت قدرتهای غربی و استفاده از قدرت نظامی گام به گام، سرزمین فلسطین را اشغال کرد دهها سال است که آنها برخوردار از حمایت های سیاسی، اقتصادی و به ویژه نظامی هستند و اندک اندک سرزمین فلسطین را به چنگ در آورده و خودسرانه شهرک سازی را گسترش داده اند.

این استاد دانشگاه چین یادآورشدکه با این حال مردم فلسطین در برابر انبوه جنابت های انجام شده از سوی قدرت های غربی هیچ وقت تسلیم نشده و مقاومت خود را متوقف نکرده اند مبارزه مردم فلسطین به طور مداوم مورد حمایت مردم جهان از جمله مردم چین و مردم ایران قرار گرفته است.

وی افزود: امام خمینی(ره) مرشد مسلمانان جهان بر اساس نظریه اسلامی با استفاده از خرد سیاسی انسانی و ایستاده در اوج تاریخ، روز قدس را نامگذاری کرد و با گذشت زمان، ما بیشتر به نقش بزرگ تاریخی و اهمیت عمیق تاریخی روز قدس پی می بریم.

چین مین جینگ گفت که در روز جهانی قدس، مسلمانان سراسر جهان می توانند از مبارزات مردم فلسطین برای حق اساسی زندگی حمایت کنند و جنایات و تجاوز امریکا و اسرائیل را محکوم کنند و ماهیت استکباری آنها را افشا کنند و بگذارند جهان صدای عدالت را بشنوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟