40 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های بازآفرینی خلخال اختصاص یافت


40 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های بازآفرینی خلخال اختصاص یافت

اردبیل-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص40 میلیارد ریال اعتبار برای سه پروژه بازآفرینی شهرستان خلخال خبر داد.

محبوب حیدری روز یکشنبه به خبرنگاران افزود: برای بازسازی و مرمت بازار تاریخی خلخال ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تامین خواهد شد و در کنار آن قرار است بازسازی منطقه گونی و قلعه‌باشی با قول مساعد مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به سرانجام برسد.

وی اضافه کرد: شهرداری خلخال با برگزاری مناقصه نسبت به اجرای طرح بازآفرینی منطقه گونی و قلعه‌باشی اقدام خواهد کرد و راه و شهرسازی نیز با تامین اعتبار مورد نیاز به اجرای این طرح کمک می‌کند.

حیدری بیان کرد: در مجموع در حوزه بازآفرینی شهری تعهد وزارت راه و شهرسازی تخصیص ۴۰میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: در گام اول با تامین زمین رایگان برای احداث ۱۴۰ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی سعی بر این است تا با صدور پروانه از سوی شهرداری روند احداث و واگذاری این پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: با تامین زمین رایگان احداث این واحدها در ۲ فاز۸۰ واحدی و ۶۰ واحدی پیگیری شده تا عملیات اجرایی این پروژه‌ها سرعت بیشتری گرفته و به موقع تحویل متقاضیان شود.

وی ادامه داد: با تامین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آسفالت معابر خلخال قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار گرفته که این میزان توزیع قیر معادل شهرستان اردبیل است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تسریع در عملیات اجرایی جاده کلور – درام را یادآور شد و گفت: با اختصاص هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرای این پروژه سرعت می گیرد.

حیدری افزود: قطعه اول به طول ۱۸ کیلومتر فرآیند مناقصه را طی می کند و در قطعه دوم نیز به طول ۲۵ کیلومتر ابنیه‌سازی و رفع معارض انجام می‌شود و پیش بینی می شود تا پایان امسال این پروژه در طول ۲۵ کیلومتر به پیشرفت مناسبی برسد.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !