500 بسته معیشتی از محل موقوفات در گچساران توزیع شد


500 بسته معیشتی از محل موقوفات در گچساران توزیع شد

گچساران - ایرنا-رئیس اداره اوقاف وامور خیریه گچساران گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون 500 بسته معیشتی از محل موقوفات در این شهرستان توزیع شده است.

ابراهیم قاسمی روز یکشنبه در حاشیه توزیع ۱۷۰ بسته معیشتی در مسجد امام سجاد (ع) محله لبنان شهر دوگنبدان در گفت و گو با ایرنا افزود: این بسته های حمایتی شامل مواد غذایی و بهداشتی به ارزش حدود ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی عنوان کرد: هر یک از این بسته های معیشتی شامل ماکارونی،رب گوجه فرنگی، سویا،مایع دست شویی، قند، روغن و پودر رختشویی بوده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۲۰موقوفه منفعتی در این شهرستان ثبت شده است.

وی تاکید کرد:نخستین موقوفه گچساران سال‌ ۱۳۵۱ ثبت شد.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه گچساران اظهار داشت:مسجد شهیدان شهر دوگنبدان با ۳۲ موقوفه تجاری، مسجد صاحب الزمان (عج) ۱۶ رقبه و امام صادق (ع) ۱۳ رقبه تجاری از بزرگترین موقوفه های درآمدزای گچساران هستند.

قاسمی عنوان افزود: درآمد حاصل از موقوفه‌ها در راستای نیت واقف هزینه شده و نمی‌توان کوچکترین تغییر و یا دخل و تصرفی در این زمینه ایجاد کرد.
وی گفت: این اداره به عنوان متولی اصلی مدیریت و احیای موقوفه‌ها به دنبال تعامل با دیگر دستگاه‌های اجرایی برای بهره وری از فرهنگ وقف در رفع مشکلات اجتماعی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...