دختران مشهد در کنار خواهران افغانستانی خود ایستاده‌اند + عکس


دختران مشهد در کنار خواهران افغانستانی خود ایستاده‌اند + عکس

ظهر روز دوشنبه جمعی از دختران ایرانی و افغانستانی با حضور در مقابل کنسولگری افغانستان در مشهد حمله وحشیانه به مدرسه سیدالشهدای کابل را محکوم کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جمعی از دختران دانش آموز و دانشجوی مشهدی در کنار خواهران مهاجر افغانستانی‌شان با تجمع در مقابل کنسولگری افغانستان در مشهد حمله به مدرسه سید الشهدا در کابل را محکوم کردند.
در این تجمع که به ابتکار کنگره همفکری بسیج دانش آموزی استان خراسان رضوی برگزار شد علاوه بر دانش آموزان ایرانی، دانش آموزان مهاجر افغانستان، طلاب و دانشجویان حضور داشتند.
حاضران در این تجمع در پایان این مراسم با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند که مدرسه خواستگاه توسعه و رشد است و حمله به آن تلاش برای متوقف کردن رشد و توسعه در افغانستان است.
دختران مشهدی همچنین از برادران و خواهران افغانستانی خود خواستند که پر قدرت به راهشان در جهت کسب علم و دانش ادامه دهند.
اینجا ببینید:

مردم افغانستان ۴۰ سال است که قدردان مردم ایران هستند

همچنین در پایان این مراسم جابر انصار سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد با حضور در جمع تجمع کنندگان ضمن قدردانی از پیام‌های مردم و مسئولان ایرانی در واکنش به حمله دشمنان مردم افغانستان به مدرسه سید الشهدا در شهر کابل تاکید کرد: «ما تنها امروز و دیروز قدردان مردم مسلمان ایران نیستیم، بلکه از ۴۰ سال پیش که شما مردم شریف ایران در کنار مردم افغانستان بودید به نمایندگی از دولت و مهاجران افغانستانی از شما تشکر می‌کنم.»
وی ادامه داد: «امیدوارم همه ملت‌های مسلمان در هر جای جهان که هستند از جنگ و خونریزی رهایی یابند و شاهد گسترش صلح و دوستی در کشور‌های اسلامی باشیم.»
انصار تاکید کرد که حادثه اخیر نشان داد که دشمنان مردم افغانستان به دنبال وحشت آفرینی هستند و امیدواریم به برکت این ماه مبارک رمضان آزادی و آرامش را به همه کشور‌های اسلامی بازگردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی