بیش از سه هزار و 500 دوز واکسن کرونا در بوکان تزریق شد


بیش از سه هزار و 500 دوز واکسن کرونا در بوکان تزریق شد

مهاباد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت بوکان گفت: سه هزار و 514 دوز واکسن کرونا تاکنون برای گروه‌های هدف در این شهرستان تزریق شده که بیش از 700 مورد آن، دوز دوم بوده است.

رحیم سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون واکسن کرونا به یک هزار و ۸۰۸ نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال در این این شهرستان تزریق شده است.

وی اضافه کرد: نخستین گام فاز عمومی واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال از هفتم اردیبهشت سال جاری آغاز شده است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان بوکان با اشاره به اینکه سه هزار و ۷۵۲ نفر سالمندان در شهرستان بوکان واجد شرایط دریافت کرونا را دارند، افزود: از ابتدای واکسیناسیون سالمندان در شهرستان تاکنون ۴۸ درصد واکسینه شده اند.

وی با بیان اینکه همه افراد واجد شرایط در حال حاضر باید واکسن خود را دریافت کنند، ادامه داد: شهروندان به منظور زمان بندی و نوبت دهی تزریق واکسن کووید-۱۹ بر اساس سند ملی واکسیناسیون برای گروه های سنی اعلام شده، از طریق وبسایت salamat.gov.ir برای افراد بالای ۸۰ نسبت به ثبت نام و درج کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود اقدام نمایند.

سلطانی با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسن کرونا بر اساس کدملی و افراد واجد شرایط جامعه است، گفت: افرادی که دارای بیماری خاص هستند از طریق درمانگاه عمومی بیمارستان ثبت نام کرده و درخواست واکسیناسیون کنند.

وی با بیان اینکه با مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و احترام به محدودیت های کرونایی، وضعیت رنگ شهرستان از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرده است افزود: اما تا رسیدین به شرایط ایده آل، فاصله زیادی است و باید دستورالعمل های بهداشتی از سوی شهروندان جدی گرفته شود.

بوکان سومین شهر پرجمعیت استان آذربایجان غربی به شمار میرود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403