آمریکا جنگنده نسل ششم را جایگزین اف ـ 22 می کند


آمریکا جنگنده نسل ششم را جایگزین اف ـ 22 می کند

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قصد دارد در آینده ناوگان هواپیماهای F-15EX Eagle II ،F-16 Fighting Falcon و F-35 Lightning II و همچنین Next-Generation Air Dominance (NGAD) را توسعه دهد اما ممکن است از جنگنده های دیگر از جمله جنگنده نسل پنجم F-22 Raptor خلاص شود.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نشریه The Drive اعلام کرده است.

آمریکا جنگنده نسل ششم را جایگزین اف ـ 22 می کند
© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation

این نشریه با اشاره به اظهارات چارلز براون جونیور، رئیس ستاد نیروی هوایی ایالات متحده خاطرنشان می کند که قرار است هواپیمای تهاجمی A-10 Thunderbolt II برای مدتی باقی گذاشته شود.

سخنگوی پنتاگون افزود: F-22 Raptor هنوز در حال مدرن سازی است و انتظار نمی رود این هواپیما در آینده نزدیک از رده خارج شود. ضمناً این نشریه احتمال می دهد طبق ایده جایگزینی F-22 Raptor جنگنده نسل ششم NGAD اجرای وظایفی را که در حال حاضر به اولین جنگنده نسل پنجم جهان محول شده، بر عهده بگیرد. Drive به این واقعیت جلب توجه می کند که ممکن است هواپیمای جدید از کاستی های هواپیمای قدیمی عاری باشد.

در سپتامبر سال گذشته، ویل روپر که به عنوان دستیار خرید در وزیر نیروی هوایی ایالات متحده خدمت می کرد، اعلام کرد پنتاگون، در شرایط پنهان کاری در چارچوب برنامه NGAD ، نمونه اولیه هواپیمای X را طراحی ، ساخته و حداقل یک بار به آسمان بلند کرده است. منظور از هواپیمای X هواپیمای بدون سرنشین یا سرنشین دار نسل جدید از جمله جنگنده نسل ششم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه