کسب رتبه نخست مازندران در سومین جشنواره رویش دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور


کسب رتبه نخست مازندران در سومین جشنواره رویش دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور

مازندران مقام نخست سومین جشنواره رویش دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور را به دست آورد.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه سومین جشنواره رویش دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور که به صورت ویدیو کنفراسی به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام محمد باقر (ع) ساری برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت و اثرگذاری کانون های فرهنگی دانشجویی طی چند سال گذشته در بخش های مختلف از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی از کانون‌های دانشجویی و انجمن های علمی به عنوان دو عنصر تاثیرگذار در به کارگیری بهینه ظرفیت‌های موجود برای دستیابی به توسعه پایدار یاد کرد و گفت: مراکز علمی و دانشگاهی مبنا و موتور محرکه توسعه کشور در بخش‌های مختلف محسوب می شوند و توجه به مقوله فرهنگ در مراکز دانشگاهی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ایران اسلامی از طرفیت‌های بی‌شماری در بخش‌های مختلف برخوردار است، تاکید کرد : استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی و مشارکت بیش از پیش دانشجویان در قالب برگزاری جشنواره‌های مختلف و کارهای پژوهشی، زمینه ساز دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده برای محقق شدن توسعه پایدار در کشور است.

غفاری توانمند سازی دانشجویان را ازرویکردهای اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برشمرد و افزود : برگزاری جشنواره های مختلف در کنار کار جمعی دانشجویان ، عامل مهم و تاثیرگذار در شناسایی و بروز خلاقیت‌های علمی محسوب می شود.

وی گفت: مهارت آموزی متناسب به نیاز بازار کار باید در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و باید با حرکت در این مسیر، آینده ایران اسلامی را بسازیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در مقایسه با فعالیت‌های علمی از اثرگذاری بیشتری برخوردار است، افزود: شرکت دانشجویان در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی علاوه بر ایجاد شور و نشاط، باعث پویایی بیشتر دانشجویان می شود و این امر مسیر رسیدن به توسعه پایدار را بیش از پیش هموار می‌کند.

غفاری گفت: سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان با شرکت در جشنواره‌های مختلف تجلی می‌یابد و در شرایط حاضر، جامعه‌ای موفق است که از داشته‌های متنوع علمی دربخش‌های مختلف بهره‌مند باشد.

وی افزود: مازندران مقام نخست سومین جشنواره رویش دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور را کسب کرد و جایگاه دوم و سوم این جشنواره هم به ترتیب به استان‌های البرز و تهران رسید.

ابراهیم صالحی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت ۱۷۶ دانشکده و آموزشگاه وابسته به فنی و حرفه‌ای در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۰ هزار دانشجو در واحدهای دانشگاهی تحت پوشش مشغول تحصیل هستند.

وی تعداد دختران دانشجو را ۳۸ درصد بیان کرد و گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد جمعیت دانشجویی دانشگاه‌ها آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا بگیرند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور توانمندسازی و مهارت آموزی دانشجویان را رویکرد اصلی دانست و گفت: در کنار مهارت آموزی باید به جنبه‌های زیباشناختی نیز در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای توجه ویژه شود.

صالحی نقش دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را در ایجاد اشتغال پایدار، توسعه و بهبود فضای کسب و کار مهم عنوان کرد.

در این مراسم از ۱۱۲ اثر برتر دانشجویی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری، دینی و اجتماعی دانشگاهی تقدیر شد.

«امیر حیاتی» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران نیز در مراسم مجازی اختتامیه جشنواره رویش اظهار کرد: ۱۷۱۰ نفــر از اعضــای کانـون‌های دانشــکده‌ها و آموزشــکده‌های فنــی و حرفــه‌ای سراســر کشـور در سـومین جشـنواره رویـش شـرکت کـردند و حـدود سه هـزار اثـر در رشته‌های مختلــف بــه دبیرخانــه ارســال شــده بود که هیات داوران پس از بررسی آثار، یکهزار و ۲۸۹ اثر را شایسته رقابت تشخیص دادند.

وی با اعلام این که برای بررسی آثار ارسالی از ۲۸ داور برجسته استفاده شد و در هر بخش تخصصی سه داور با تجربه حضور داشتند، افزود: هیات داوران پس از بررسی آثار شرکت کنندگان، در مجموع ۱۱۲ اثر از دانشجویان و اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی را به عنوان نفرات اول تا سوم هر بخش معرفی کردند.

این‌مسوول گفت: هیأت داوران همچنین آموزشکده ثامن الحجج مشهد، آموزشکده پسران ایلام، آموزشکده دختران مراغه و آموزشکده دختران قم را به عنوان کانون های برتر انتخاب نمودند. در بخش کارشناسان برتر آموزشکده پسران خرم آباد، آموزشکده دختران نیریز، آموزشکده ملا صدرای رامسر، آموزشکده دختران قدسیه ساری و آموزشکده دختران خرم آباد رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند. در بخش آموزشکده برتر نیز آموزشکده پسران خرم آباد، آموزشکده دختران قدسیه ساری، آموزشکده دختران خرم آباد و آموزشکده دختران بابل با شایستگی مقام های برتر را کسب نمودند.
حیاتی گفت: جشـنواره رویــش بــه صــورت ســالانه برای بروز توانمنــدی‌ها و اقدامــات کانــون‌های فرهنگــی، هنــری، دینــی و اجتماعــی در دانشــگاه‌های سراســر کشــور برگــزار مــی‌شود.

اسامی نفرات برگزیده در رشته‌های مختلف به نمایندگی از سایر شرکت کنندگان که جوایز دریافت کردند، به شرح زیر است:
۱- ابوالفضل جهانی بهنمیری رتبه دوم رشته عکاسی از ساری
۲ - امیرمحمد خطیبی رتبه نخست در بخش موسیقی نواحی از ساری
۳- علی صادقی رتبه نخست در بخش پوستر از ساری
۴ - امیرحسین فضلی راد رتبه سوم در رشته سازهای جهانی از آمل
۵ - سیده فاطمه اشرفی رتبه نخست در بخش مصنوعات پارچه‌ای از ساری
۶- فاطمه فاضلی رتبه دوم در رشته خوشنویسی از بابل
۷- یگانه باوند وندچالی رتبه سوم در رشته سفال از بابل

سومین جشنواره رویش دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور در رشته‌های مختلف از جمله پوستر، خوشنویسی، نگارگری و تذهیب، فرش و گلیم، مصنوعات چوبی، سفالی، پارچه ای، شعر، داستان کوتاه، فیلم و عکس، نمایشنامه و فیلمنامه نویسی، تکنوازی سازهای ایرانی و جهانی، موسیقی نواحی، مسوولیت اجتماعی و نثر و ادبی و .... برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی