توانمندی‌های امدادرسانی هلال احمر در زلزله فرضی بم سنجیده شد


توانمندی‌های امدادرسانی هلال احمر در زلزله فرضی بم سنجیده شد

کرمان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به نقش آفرینی تیم‌های این جمعیت در زلزله فرضی بم گفت: این مانور با هدف سنجش توانمندی و توانمندسازی بخش های مختلف جمعیت هلال احمر در سطوح مختلف برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رضا فلاح روز دوشنبه در حاشیه برگزاری این مانور در جمع رسانه‌ها افزود: سنجش توانمندی و توانمندسازی بخش های مختلف جمعیت هلال احمر در سطوح مختلف رکن اساسی در این جمعیت محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: این مانور به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر مانور زلزله فرضی با قدرت ۶.۱ در مقیاس ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین با حضور و مشارکت اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در روستای خواجه نظام بم برگزار شد.

توانمندی‌های امدادرسانی هلال احمر در زلزله فرضی بم سنجیده شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۰۰ نیروی امدادی هلال احمر در این مانور فرضی شرکت کردند، خاطرنشان کرد: با اعلام وقوع این زمین لرزه فرضی، بلافاصله تیم های ارزیاب خانه هلال روستاهای اطراف به محل حادثه برای ارزیابی اولیه اعزام شدند.

وی سرعت، دقت و مهارت را در انجام فرآیندها و فعالیت امدادی سه عامل مهم تلقی کرد و گفت: پس از ارزیابی اولیه تیم های آنست، جستجو و نجات و همچنین نیروهای آتش نشانی به روستای خواجه نظام جهت امدادرسانی اعزام شدند.

فلاح با اشاره به مصدوم شدن ۱۲ تَن در این مانور عنوان کرد: پنج نفر مفقود شدند که سه نفر از آنان فوت شده و ۲ نفر توسط نیروهای امدادی هلال احمر رهاسازی شدند.

وی همچنین با اشاره به مشارکت و همکاری چهار خانه هلال در این مانور افزود: ۱۲ خانوار توسط جمعیت هلال احمر اسکان یافتند و همچنین در این مانور ۲۴ دستگاه خودروی امدادی به کار گرفته شده است.

مانور زلزله فرضی با قدرت ۶.۱ در مقیاس ریشتر در منطقه خواجه نظام شهرستان بم و با حضور نیروهای هلال احمر شهرستان های بم، فهرج و نرماشیر برگزار شد.

شهرستان بم در فاصله 195 کیلومتری استان کرمان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه