طرح ساماندهی آبشخورهای حیات وحش در استان بوشهر آغاز شد


بوشهر-ایرنا- معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست...
بوشهر-ایرنا- معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح ساماندهی آبشخورهای حیات وحش این استان به دلیل خشکسالی ناشی از کمبود بارش‎‏‌ها در این استان آغاز شد.

غلامرضا فقیه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح احداث و اصلاح آبشخورها با اولویت در مناطق دارای ارزش اکولوژیکی بالا که پرندگان زادآوری بالایی دارند، اجرا و در این ارتباط نسبت به احداث آبشخورهایی در مناطق حفاظت شده نایبند و مند، مناطق شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم و کوه‌مند و جزیره خارگ اقدام شده‌است.

وی بیان کرد: در برخی از مناطق مانند ارتفاعات جم، تنگ ارم و تالاب حله نیز با آبرسانی آبشخورهای طبیعی احیا شدند.

فقیه گفت: با توجه به کاهش محسوس بارش‏‌ها امسال شرایط دشواری فراروی گونه‎‌های حیات وحش و بویژه پرندگان در این استان است که در این زمینه انتظار است دوست‏‌داران محیط زیست با اداره کل حفاظت محیط زیست تعامل بیشتری داشته باشند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: در برخی مناطق پرندگان با هدف تامین آب ورود می‌کنند که با پهن شدن تور از سوی افراد به دام متخلفان صید و شکار می‌‎افتند که در این زمینه دوست‎‌داران محیط زیست باید نسبت به اطلاع رسانی تخلف اهتمام جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین دوست‏‌داران محیط زیست در صورت مشاهده مناطق‌ با ارزش اکولوژیکی بالا و فاقد آب می‌‏توانند با هدف تامین آب گونه‎‌های حیات وحش، موضوع را به محیط زیست اطلاع‌رسانی کنند.

فقیه اظهار داشت: از رسانه‌‎ها نیز انتظار است در راستای گذر از خشکسالی موجود فرهنگ‌‎سازی در حوزه مسائل زیست محیطی را با اهتمام بیشتری دنبال کنند تا تابستان امسال را با موفقیت سپری و از وارد شدن آسیب جدی به گونه‌‎های حیات وحش جلوگیری شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان و بارش‌های کم سال جاری آبشخور گره خان که محل زادآوری پرندگان در حال خشک شدن بود، دوباره احیا شد.

صادق پورسالم افزود: در این آبگیر بیش از بیست گونه پرنده کنار آبزی زندگی می‌کردند که تعدادی از آنها درحال زادآوری بودند و با کم شدن آب آن خطر تلف شدن این پرندگان به شدت احساس می‌شد.

وی ادامه داد: در این زمینه با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان و شهرک صنعتی بوشهر نسبت به تامین آب پایدار آبشخور گره خان اقدام خواهد شد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته