اولین جزئیات از سدان تمام الکتریکی تویوتا


اولین جزئیات از سدان تمام الکتریکی تویوتا

تویوتا اخیراً بر تعهد خود برای توسعه پیشرانه‌های درون‌سوز در آینده‌ای میان‌مدت تأکید کرده اما درعین‌حال برنامه‌های مفصلی هم برای تولید خودروهای تمام الکتریکی وجود دارد. اولین محصول تمام الکتریکی این شرکت کراس اوور تویوتا bZ4X خواهد بود که پسرعموی سوبارویی آن یعنی سولترا هم روی خط تولید خواهد رفت؛ اما دو چیز مهم دیگر … The post اولین جزئیات از...

تویوتا اخیراً بر تعهد خود برای توسعه پیشرانه‌های درون‌سوز در آینده‌ای میان‌مدت تأکید کرده اما درعین‌حال برنامه‌های مفصلی هم برای تولید خودروهای تمام الکتریکی وجود دارد. اولین محصول تمام الکتریکی این شرکت کراس اوور تویوتا bZ4X خواهد بود که پسرعموی سوبارویی آن یعنی سولترا هم روی خط تولید خواهد رفت؛ اما دو چیز مهم دیگر را نیز باید بدانیم: دو حرف bZ در محصولات بعدی و الکتریکی تویوتا نیز بکار خواهند رفت و پلتفرم خاص این شرکت با نام e-TNGA به عنوان پایه و اساس محصولات آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اولین جزئیات از سدان تمام الکتریکی تویوتا

گفته می‌شود یکی از این خودروها سدانی تمام الکتریکی برای رقابت با ب‌ام‌و خواهد بود. فعلاً جزئیات چندانی از این خودرو منتشر نشده اما در اخبار آمده که این خودروی bZ جدید احتمالاً ابعادی مشابه ب‌ام‌و سری ۵ خواهد داشت.

اولین جزئیات از سدان تمام الکتریکی تویوتا

این خودرو شکل کوپه‌ای چهار درب را خواهد داشت و از برخی عناصر طراحی bZ4X همچون استایل منحصربه‌فرد چراغ‌های جلو استفاده خواهد کرد. در کل انتظار می‌رود این خودرو استایلی اسپورت داشته و تعهد تویوتا به خودروهای احساسی را نشان دهد؛ و به خاطر اینکه مدل موردبحث زیرساختی مشترک با کراس اوور bZ4X خواهد داشت بنابراین این سدان از تکنولوژی‌های مدرنی همچون سیستم چهار چرخ محرک، ترمزهای احیا شونده و احتمالاً شارژ خورشیدی سود خواهد برد. البته به نظر نمی‌رسد که سوبارو در حال حاضر بخواهد سدان الکتریکی خاص خود را بسازد.

اولین جزئیات از سدان تمام الکتریکی تویوتا

به احتمال زیاد این خودرو پس از پدیدار شدن نسخه تولیدی کراس اوور bZ4X رونمایی خواهد شد بنابراین باید در سال ۲۰۲۳ یا بعد از آن منتظر چنین محصولی از تویوتا باشیم.

اما این سدان جدید برخلاف میرای هیدروژنی در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا عرضه خواهد شد. در واقع سدان موردبحث همانند bZ4X خودرویی جهانی خواهد بود. لکسس نیز محصولات الکتریکی خاص خود را در آینده عرضه خواهد کرد اما مشخص نیست که این برند نیز سدانی الکتریکی تولید می‌کند یا خیر. همانند تویوتا، لکسس ابتدا کراس اووری الکتریکی عرضه خواهد کرد.

اولین جزئیات از سدان تمام الکتریکی تویوتا

تویوتا می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۱۵ خودروی الکتریکی را تولید کند که ۷ نمونه آن‌ها از نوع bZ خواهند بود. جزئیات رسمی bZ4X همانند باتری و شعاع حرکتی آن هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده‌اند اما احتمالاً سدان bZ نیز مشخصات مشابهی خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام