تولید کارت گرافیکی با هش ریت پایین توسط NVIDIA


تولید کارت گرافیکی با هش ریت پایین توسط NVIDIA

شرکت انویدیا برای حل مشکل کمبود GPU، کارت گرافیک هایی با میزان هش پایین تولید می کند.


تولید کارت گرافیکی با هش ریت پایین توسط NVIDIA

شرکت انویدیا برای حل مشکل کمبود GPU، کارت گرافیک هایی با میزان هش پایین تولید می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت؛ کمبود کارت گرافیک و قیمت‌های بالا بخاطر خرید GPU توسط استخراج کنندگان ارز دیجیتال، در بازار قطعات سخت افزاری کامپیوتر به معضلی تبدیل شده است. نیازی به گفتن نیست که این خبر بدی برای گیمر‌هایی است که بخشی از مشتریان صنعت رایانه را تشکیل می‌دهند.

اما شرکت NVIDIA برای کمک به حل برخی از مسائل مربوط به تقاضا، کارت گرافیک اختصاصی برای استخراج کنندگان حرفه‌ای ایجاد کرده و میزان هش ریت کارت‌های RTX ۳۰۶۰ خود را به نصف کاهش داده است. اکنون این محدودیت ظرفیت را برای تراشه‌های GeForce بیشتر افزایش داده است تا محصول خود را برای گیمر‌ها آزاد کند.

تولید کارت گرافیک جدید انویدیا با برچسب Lite Hash Rate

این شرکت اعلام کرده است که نرخ هش اتریوم کاهش یافته را برای کارت گرافیک‌های تازه تولید شده GeForce RTX ۳۰۸۰، RTX ۳۰۷۰ و RTX ۳۰۶۰ Ti اعمال خواهد کرد. می‌توانید کارت‌هایی را که از اواخر ماه مه توزیع می‌شوند، با برچسب جدید "Lite Hash Rate" یا "LHR" در لیست محصولات و روی جعبه فیزیکی مشاهده کنید.

تولید کارت گرافیکی با هش ریت پایین توسط NVIDIA

البته NVIDIA گفت این تغییر تاثیری بر کارت گرافیک‌های خریداری شده نخواهد داشت. این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد: "ما معتقدیم که این مرحله اضافی، کارت گرافیک‌های GeForce بیشتری را با قیمت‌های بهتر، در همه جا در اختیار گیمر‌ها قرار خواهد داد."

پیشنهاد این شرکت برای هدف قرار دادن مستقیم جمعیت استخراج کنندگان ارز دیجیتال، احتمالا نتیجه مناسبی داشته باشد. این شرکت چهار پردازنده استخراج ارز دیجیتال (CMP) را در ماه فوریه راه اندازی کرد که شامل مدل‌های HX۳۰، ۴۰HX، ۵۰HX و HX۹۰ است که از ۵۹۹ دلار شروع می‌شوند. NVIDIA اعلام کرد که انتظار دارد درآمد سه ماهه این کارت‌ها ۱۵۰ میلیون دلار باشد.

بیشتر بخوانید

اینتل خواهان ۱۰ میلیارد دلار تسهیلات برای ساخت کارخانه تراشه سازی در اروپا شد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...