بچه لاکپشت‌های پوزه عقابی سر از تخم در می آورند


بچه لاکپشت‌های پوزه عقابی سر از تخم در می آورند

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بچه لاکپشت‌ها از اوایل خرداد ماه تا اواخر تیرماه از تخم‌ها بیرون می‌آیند.

هاشم داخته صبح امروز(دوم خردادماه) در بازدید از وضعیت بچه لاک پشت ها، افزود: بچه لاکپشت‌های پوزه عقابی در قشم پس از دو ماه بزودی سر از تخم بیرون می آوردند و راهی دریا می شوند.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند تا اردیبهشت ۱۰۷ لاک پشت پوزه عقابی ۶ هزار تخم در سواحل شیب دراز قشم گذاشتند، اظهار کرد: تخم لاک پشت‌ها را گروه ناتوران خمیس، یعنی محافظان لاک پشت که شش نفر از افراد بومی روستای شیب دراز قشم هستند، به مکان امن منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ کیلومتر از سواحل جزیره قشم به مساحت ۸۲۰ هکتار با احتساب بخش دریا در روستای شیب دراز، منطقه حفاظت شده برای نگهداری و حفاظت از این خزندگان است، اضافه کرد: سواحل شیب دراز بهمن ماه سال ۱۳۹۰ با شماره ۱۷۶ به اسم منطقه تخم گذاری لاک پشت‌ها به عنوان اثر طبیعی ثبت ملی شد.

داخته ادامه داد: طرح حفاظت از لاک پشت‌های پوزه عقابی در قشم با کمک مردم روستای شیب دراز از سال ۸۴ به عنوان یکی از موفق‌ترین طرح‌های حفاظتی کشور و در سال ۸۸ به عنوان یکی از ۱۰ طرح برتر بنیاد توسعه و محیط زیست آسیای اقیانوسیه در ژاپن شناخته شده است.

وی با بیان اینکه لاک پشت‌های پوزه عقابی از جمله گونه‌های تحت حمایت به شمار می‌رود که در فهرست قرمز سازمان جهانی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی (IUCN)، قرار دارد، اظهار کرد: وزن میانگین لاک پشت پوزه عقابی بالغ حدود ۸۰ کیلوگرم است و طول آن به یک متر می‌رسد.

مدیر محیط زیست منطقه آزاد قشم عنوان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع کروناویروس سایت‌های گردشگری از جمله سایت شیب درازدر فصل تخم گذاری لاکپشت‌ها تعطیل است و علاقه‌مندان و گردشگران برای بازدید از تخمگذاری و یا تولد لاکپشت‌ها از حضور در این سایت پرهیز کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی