13باند سرقت در فارس منهدم شد


13باند سرقت در فارس منهدم شد

شیراز-ایرنا-فرمانده انتظامی استان فارس گفت: 13باند سرقت توسط مأموران پلیس آگاهی این استان طی یک ماه گذشته منهدم شده است.

سردار سرتیپ دوم رهام بخش حبیبی یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت توسط مجرمان سابقه دار و حرفه ای در شهرستان شیراز، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت که طی یک ماه گذشته، کارآگاهان پلیس موفق به شناسایی و انهدام ۱۳باند سرقت و دستگیری ۳۰سارق شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه اعضای این باندها از مجرمان حرفه ای و سابقه دار هستند، اضافه کرد: متهمان در تحقیقات پلیس به ۳۵۶فقره انواع سرقت از جمله ۱۵۹فقره سرقت اماکن خصوصی و دولتی، ۶۴فقره تغییر در اصالت خودرو، ۵۲فقره سرقت درون خودرو،۳۵فقره موبایل قاپی، ۲۰فقره سرقت احشام، هشت فقره سرقت تحت پوشش مسافر، هفت فقره سرقت به عنف خودرو، ۶فقره سرقت مغازه و پنج فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه محدوده فعالیت این سارقان در سطح استان فارس و به ویژه شهر شیراز بوده است، ادامه داد: در این خصوص مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف که ارزش آن حدود ۵۳میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف یک تن مواد مخدر

فرمانده انتظامی فارس به کشفیات مواد مخدر در این استان اشاره کرد و گفت: طی ۲۴ساعت گذشته و با انجام چهار عملیات جداگانه توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، ۶دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل مواد مخدر توقیف و یک تن انواع مواد مخدر کشف شد که هشت قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

حبیبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت باند مواد مخدر منهدم و حدود ۱۱تن انواع مواد افیونی در استان کشف شده که این میزان افزایش ۱۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

تشکیل ۵۱۲فقره پرونده کالای قاچاق در فارس

وی پیرامون کشفیات کالای قاچاق نیز اظهار داشت: با تلاش مأموران پلیس امنیت اقتصادی، ۲دستگاه اتوبوس در شهرستان سپیدان شناسایی و توقیف و در بازرسی از آنها مقادیر زیادی لوازم جانبی تلفن همراه و تنباکوی قاچاق کشف شد.

حبیبی با بیان اینکه در این رابطه ۲متهم دستگیر شدند، افزود: ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۵۰میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: در سال جاری، ۵۱۲فقره پرونده تشکیل و ۹۵۰میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲درصد افزایش داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها