وداع دلدادگان بندرعباس با شهیدان بی‌نام


وداع دلدادگان بندرعباس با شهیدان بی‌نام

بندرعباس- ایرنا- دلدادگان دیار آفتاب و شرجی دوشنبه‌شب در آیین «خداحافظ رفیق با پیکرهای 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس با طنین‌انداز شدن ابیات شعر«کجاییدای سبکبالان‌ عاشق...» تجدید پیمان کردند.

آخرین وداع حضوری دلاوران ایثار و شهادت و دریادلان شهر بندرعباس، همان مردمان دیار آفتاب و شرجی که گرما و شرجی طاقت‌فرسا آن‌ها را مقاوم‌تر کرده‌ است، همزمان با سالروز فتح خرمشهر عرق‌ریزان ایستاده و دست برسینه بر یاران شهید همیشه پیروزشان حاج قاسم ادای احترام کردند.

«کجایید ای شهیدان خدایی، بلاجویان دشت کربلایی، کجایید ای سبکبالان عاشق» نوایی بود که با ورود پیکرهای شهدا به صحن امامزاده سید مظفر آرام آرام طنین‌انداز شد و پیکرهای این سبکبالان عاشق بر روی دوش عاشقان و دلدادگان قرار گرفت.

مردم جای جای شهر بندرعباس دوشنبه شب میزبان، لاله‌هایی شدند که بی‌نام و نشان آمده‌ بودند تا یادآوری کنند که پای این نظام و انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده است.

این آشناییان آسمان گمنام‌زمین که از صبح دوشنبه با ورود به این دیار، روح و جان تازه‌ای به این شهر دمیدند و در این شب گرما و شرجی بندرعباس، روزهای پراز خاطره عشق و ایثار را در سالروز فتح خرمشهر را تداعی کردند.

و اما تلاوت آیات نورانی قرآن کریم و صحبت‌های شهید حاج قاسم از رشادت رزمندگان در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس آغازگر رسمی آیین دلدادگی با پیکرهای این شهیدان بی‌نام و نشان بود.

و اما این جمله برای مردم هرمزگان و به ویژه یادگاران ایثار و شهادت این استان هم خاطره‌انگیز و هم فراموش‌نشدنی است؛ «بندرعباس و استان هرمزگان در دفاع مقدس نقش بسیار ارزنده اما مظلومانه‌ای دارد، مظلومانه از این بابت که شاید کسی خیلی نمی‌داند که در استان هرمزگان ۱۲۰۰نفر در صحنه دفاع مقدس به شهادت رسیدند، مثل مظلومیت خود بچه‌های استان هرمزگان ساکت، مظلوم، پرمعنویت، اما در مقابل دشمن کوره‌ای از آتش و حرارت، در همه جاهای جنگ، هرمزگان بود. بانی یا موتور محرکه پنج یا شش عملیات مهم هرمزگان بود، بخش عظیمی از پیروزی‌های عملیات والفجر هشت مدیون رزمندگان هرمزگان است.

«عملیات خیبر، بدر، کربلای چهار، کربلای پنج و عملیات‌هایی که در هور شکل گرفت غیر از اینکه عملیات‌هایی که در جنگ حضور شرکت داشتند، از عملیات طریق‌القدس دقیقا چهره‌هایی در ذهنم هست تا آخرجنگ. در این واحد دریایی در این عملیات‌هایی که ذکر کردم، محور اصلی بچه‌های هرمزگان بودند حداقل در لشکر ثارالله.در واحد تخریب بهترین بچه‌های هرمزگان بودند، در واحد اطلاعات عملیات جزو بهترین‌ها بودند»... این‌ها جملاتی دل‌انگیز از یک کلیپ به یادماندنی از "سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی"؛ فرمانده لشکر۴۱ ثارالله(متشکل از استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان) در بندرعباس که دو دهه پیش در یادواره‌ای در استان هرمزگان به جایگاه این استان در دوران دفاع مقدس اشاره کرده بود، در این آیین پخش شد و خیلی‌ها را به یاد خاطرات آن مراسم و سال‌های دفاع مقدس برد.

خداوند شهدا را با خون و جانش جهانی کرد

وداع دلدادگان بندرعباس با شهیدان بی‌نام

حجت‌الاسلام احمد پناهیان، یکی از استادان حوزه علمیه قم از استان هرمزگان به عنوان استان مجاهدپرور و قهرمان‌خیر نام برد و ادامه داد: مردم این استان هیچ‌گاه دست از شهدا و انقلابی‌گری خود برنمی‌دارند.

وی شهدا را بهترین الگو برای زندگی انسان دانست و بیان داشت: شهادت یک مدل زندگی نه مرگ است، لذا خداوند شهدا را با خون و جانش جهانی کرد.

این استاد حوزه، به بیان اینکه عظمت شهدا به شهید فی‌سبیل‌الله بودن است، خطاب به آنان گفت: شهدا بهترین الگوی جوانان هستند و اگر می‌خواهید راه شهدا را ادامه بدهید باید به منبع لایزال الهی متصل شده و ایمان و معنویت را در خود تقویت کنید.

پناهیان، پیوند عمیق دل‌های مردم با امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی را نعمتی دانست که خداوند در انقلاب اسلامی به ما عطا کرده است و گفت:هیچ کسی نمی‌تواند این نعمت را از ما سلب کند.

وی ادامه داد: پدران و مادرانی که فرزندان خود را برای تحقق حاکمیت خدا درجهان روانه جبهه‌های جنگ کردند چطور می‌توانند دست از انقلاب و ولایت‌فقیه خود بردارند.

با حضور پرشور در انتخابات دَین خود را به خون شهدا ادا ‌کنیم

وداع دلدادگان بندرعباس با شهیدان بی‌نام

وی همچنین به اهمیت مساله انتخابات خرداد امسال اشاره و بیان داشت: با همه توان خود برای انتخابات پرشکوهی که دشمنان را مایوس و ناامید کند، به میدان خواهیم آمد و از این طریق اتصال خود را به شهدا اعلام و به سهم خود دین خود را به خون شهدا ادا می‌کنیم.

این کارشناس دینی با تأکید بر اینکه در میدان‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیازمند شجاعت هستیم، تأکید کرد: مردم برای انتخابات پیش‌رو باید کسی را انتخاب کنند که در شجاعت و ولایت‌مدار و در مسیر شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی باشند.

پناهیان در بخش پایانی سخنان خود به جنایت‌های اسراییل و آمریکا در کشورهای اسلامی و اهمیت و جایگاه مسجدالاقصی اشاره کرد و بیان داشت: ملت ایران تا رژیم صهیونیستی را نابود نکند دست از مبارزه علیه ظلم و طاغوت برنمی‌دارد.

وی در این رابطه اظهارداشت: مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده میدان در اقتصاد، فرهنگ و علم و اندیشه و دفاع و امنیت در بیانات اخیر و مهم خود در روز قدس با این جمله «تحرّکوا باسم الله إلی الأمام و اعلموا أنّه «وَلَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه»، جان تازه‌ای به مسلمانان در جبهه مقاومت به ویژه حماس و حزب‌الله بخشید و آن‌ها را به حرکت رو به جلو سفارش کرد.

بخش پایانی ویژه برنامه خداحافظ رفیق و گردهمایی رزمندگان هرمزگان در شب دلدادگی با پیکر ۲ شهید گمنام در امام‌زاده سید مظفر(ع) بندرعباس با مداحی و سینه‌زنی همراه بود.

شهدا در یادمان مجتمع بندری شهید رجایی تدفین می‌شوند

هواپیمای حامل ۲ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس صبح روز دوشنبه سوم خرداد همزمان با سالروز فتح خرمشهر در فرودگاه بندرعباس به زمین نشست و پس از استقبال رسمی و ادای احترام ویژه نظامی به امامزاده سید مظفر(ع) انتقال یافت.

پیکر پاک این ۲ شهید ۱۸ و ۲۰ ساله که از مناطق عملیاتی فکه مربوط به عملیات والفجر مقدماتی و شرق دجله در عملیات بدر تفحص شده است، دوشنبه شب نیز میهمان عاشقان و دلادادگان ایثار و شهادت در امامزاده سید مظفر(ع) بود.

آیین تشییع و تدفین پیکر مطهر این ۲ شهید امروز سه‌شنبه چهارم خرداد ساعت ۹ صبح در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس برگزار می‌شود.

درحال حاضر ۱۹۱ شهید گمنام دفاع مقدس در نقاط مختلف استان هرمزگان تدفین شده اند که با حضور پیکر این ۲ شهید در سوم خرداد ۱۴۰۰، مجموع شهدای گمنام تدفین شده در این استان به ۱۹۳ شهید افزوده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟