نیمی از کتابخانه‌های عمومی استان همدان به اینترنت رایگان مجهز شدند


نیمی از کتابخانه‌های عمومی استان همدان به اینترنت رایگان مجهز شدند

همدان_ ایرنا_ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت که 50 درصد کتابخانه‌های عمومی موجود در استان به شبکه اینترنت بی سیم رایگان برای استفاده اعضا به ویژه پژوهشگران، محققان، اساتید دانشگاه و دانشجویان مجهز شده است.

به گزارش ایرنا، «عاطفه زارعی» روز سه شنبه در تشستی خبری با اشاره به تجهیز ۵۰ درصد کتابخانه‌های عمومی استان همدان به اینترنت بی سیم رایگان(سامانه وای فای) مجهز شدند، اظهار داشت: این اقدام با هدف استانداردسازی کتابخانه‌های عمومی و تسهیل دسترسی اعضا و پژوهشگران برای استفاده از منابع اطلاعات علمی و پژوهشی انجام شده است.

وی تصریح کرد: البته تا پیش از این نیز دسترسی اعضای کتابخانه ها به پایگاه‌های اطلاعات علمی و مرجع مجازی همچون «نورمگز و مگا پیپر» نیز رایگان بود.

زارعی ادامه داد: اعضای کتابخانه‌ها برای استفاده از پایگاه نورمگز می‌توانند به پورتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به آدرس https://hamadan.iranpl.ir/portal/home/ و فایل راهنما را دریافت و سپس اقدام کنند.

به گفته وی، برهمین اساس، کتابخانه‌های عمومی اعتمادیه، پروین اعتصامی، فرهنگسرای ولایت، شهید مدرس و شهید مظاهری شهر همدان به شبکه اینترنت بی سیم رایگان مجهز شده اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: استفاده از اینترنت(وای فای) در کتابخانه‌های عمومی آیت الله فاضلیان، ولایت، پروفسور راستان، صاحب الزمان(عج)، توحید، علامه امینی، شهید آزموده، شهید بهشتی، دانشجو و علامه مجلسی شهرستان ملایر نیز رایگان است.

زارعی افزود: کتابخانه‌های امیرالمومنین(ع)، شهید قدوسی، بصیرت، آیت الله نهاوندی، شهیدحیدری و ۹ دی شهرستان نهاوند و کتابخانه‌های عمومی شهید مدنی، رضی الدین آرتیمانی و باقرالعلوم(ع) شهرستان تویسرکان با نصب دستگاه وای فای، خدمات اینترنتی موردنظر را به صورت رایگان به اعضا ارائه می کنند.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی علامه طباطبائی، شهید باهنر و فجر در شهرستان بهار، کتابخانه‌های قدس، رسالت، قائم(عج)، غدیر و شهید اشرفی اصفهانی شهرستان کبودرآهنگ و کتابخانه‌های عمومی شهید مفتح، آیت الله شوندی و شهدای گمنام شهرستان رزن، کتابخانه های دهخدا و آیت الله شاهنجرانی شهرستان درگزین نیز به سامانه ارائه اینترنت بی سیم رایگان برای استفاده اعضا مجهز شده اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان افزود: همچنین استفاده از خدمات شبکه اینترنت در کتابخانه شهید رجایی شهرستان اسدآباد و کتابخانه‌های عمومی شهید مطهری و مهر شهرستان فامنین نیز با اقدامات انجام شده به صورت رایگان است.

به گفته زارعی، اجرای طرح تجهیز کتابخانه های عمومی استان همدان به شبکه اینترنت رایگان(بی سیم) تا پوشش ۱۰۰درصدی این اماکن فرهنگی با هدف خدمت رسانی بهینه و مطلوب به اعضا همچنان در دستور کار قرار دارد.

استان همدان دارای ۱۱۶ کتابخانه با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار عضو است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا