بوشهر نیازمند نگاه جامع شهرسازی و حفظ بافت قدیم است


بوشهر نیازمند نگاه جامع شهرسازی و حفظ بافت قدیم است

بوشهر-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شهر بوشهر بعنوان شهری کهن و با تمدن با نگاه جامع شهرسازی و حفظ آثار و بافت قدیم می‌تواند به عنوان یک زیبا شهر بین المللی در فضای جهانی مطرح شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه‌شنبه در نشست با شهردار بوشهر افزود: بافت قدیم این شهریک گنج عینی معماری به معنای جامع، منطبق با آخرین استانداردهای پدافند غیرعامل در جهان است که باید احیا شود.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت دریا باید بتوان بوشهر دریایی را طراحی کرد.

صفایی بوشهری همچنین با اشاره به مبلمان و فضای ظاهری شهر بوشهر، نورپردازی، فضای سبز و زیبایی ساختمان‌ها و نمادها را در زیباسازی و جاذبه این شهر مهم عنون کرد.

وی با بیان اینکه قدمت ۱۱۰ ساله شهرداری در بوشهر بیانگر تمدن این شهر است گفت: شهرداری بوشهر از دیرباز منشا آثار خوبی بوده و بعد از انقلاب نیز خیلی شرایط بهتر شد، اما هیچگاه این شهر به جایگاه درخور خود نرسیده است به همین دلیل بوشهر به شهرداری تراز انقلاب اسلامی با نماد خدمت‌گذاری به مردم و توسعه شهری نیاز دارد.

صفایی بوشهری پیشنهاد کرد: در آینده نزدیک همایشی بسیار فنی، دانش بنیان و کارگاهی با حضور بوشهر شناسان درباره توسعه همه جانبه این شهر با دعوت از افراد متخصص و فنی تشکیل شود.

وی بیان کرد: باید با استفاده از فرهنگ و آداب اصیل و غنی بوشهر و همچنین به کارگیری تجربه‌های برخی شهرهای مشابه در کشورهای دیگر به صورت محدود، سند توسعه و پیشرفت همه جانبه این شهر از منظر مدیریت شهری تنظیم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق