از سایه انداختن کرونا بر انتخابات تا رضایت نسبی از واکسیناسیون سالمندان


از سایه انداختن کرونا بر انتخابات تا رضایت نسبی از واکسیناسیون سالمندان

امروز وزارت کشور اعلام کرد تجمعات انتخاباتی بیش از 15 نفر به دلیل شیوع کرونا غیرقانونی است. همچنین کاربران خبرآنلاین می گویند از واکسیناسیون سالمندان رضایت نسبی دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سایه کرونا به صورت رسمی روی انتخابات سایه انداخته است. یکی از این سایه ها را می توان در ممنوعیت تجمعات انتخاباتی مشاهده کرد. در این رابطه رییس ستاد انتخابات کشور، در گفتگوی تلفنی با اخبار شبکه یک گفت: در شهرها، تجمع بیش از ١۵ نفر تخلف است.

واکسیناسیون هم بخش مهمی از اخبار کرونا را تشکیل می دهد. در این رابطه می توان گفت موضوع واکسیناسیون سالمندان در روزهای اخیر مورد بحثهای بسیاری قرار گرفته است. در یکی از نظرخواهی ها، کاربران شبکه های اجتماعی درباره واکسیناسیون سالمندان نشان دادند که رضایت نسبی درباره این اقدام وزارت بهداشت وجود دارد و البته نگرانی از کمبود واکسن و بروز بی نظمی و شلوغی صف تزریق واکسن در برخی از مراکز مورد اشاره کاربران بود.

با وجود اعلام ساعت و ارسال پیامک بیش از ۴۰۰ سالمند قبل از ساعت ۹ صبح بدون رعایت پروتکل و فاصله‌گذاری اجتماعی در این مرکز واکسیناسیون ساعای حضور دارند و به نظر می‌رسد با این شرایط این مرکز خود باعث شیوع کرونا در میان سالمندان باشد.

در این رابطه یک خبر بین المللی جالب توجهی هم منتشر شد. زمانی که هندی‌ها با ماسک و قرنطینه نتوانستند به جنگ کرونا بروند، تصمیم گرفتند همانند همیشه با تاسیس یک معبد از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

از سایه انداختن کرونا بر انتخابات تا رضایت نسبی از واکسیناسیون سالمندان

درباره آمار مرگ و میر ناشی از کرونا هم امروز به نظر می رسد شیب فوتی ها کاهش یافته است. مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد :تا کنون دو میلیون و ۸۴۴ هزار و ۶۳۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۴۸۵ هزار و ۶۷۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به سه میلیون و ۳۳۰ هزار و ۳۰۹ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۵ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۸۶۵ هزار و ۸۶۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۹ هزار و ۲۱۹ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۳۷۹ هزار و ۱۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. چهارهزار و ۵۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۱۹ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۵۴۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

درباره موضوعات مربوط به کرونا امروزی خبری از قول وزیر بهداشت منتشر شد. در این رابطه وزیر بهداشت اعلام کرد خسارات جانی ناشی از دخانیات بسیار بیشتر از کرونا بوده است. در این رابطه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات (۴ الی۱۰ خرداد ۱۴۰۰) گفت: وزارت بهداشت با دارا بودن شبکه عظیم خدمات بهداشت اولیه، خدمات مشاوره ترک دخانیات را به عنوان بخشی از استراتژی جامع کنترل دخانیات، توسط کارکنان خدوم سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی کشور در قالب بسته های خدمت ادغام یافته ارائه می کند.

از سایه انداختن کرونا بر انتخابات تا رضایت نسبی از واکسیناسیون سالمندان

در متن پیام دکتر سعید نمکی به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات آمده است:« امروزه کشورهای دنیا در کنار همه گیری بیماری کووید ۱۹ که از زمان شروع این بیماری تا کنون موجب مرگ حدود ۳ و نیم میلیون نفر در جهان شده است، با تلفات شدید و پایدارتری ناشی از اپیدمی مصرف دخانیات که سالانه موجب مرگ ۸ میلیون نفر می شود، مواجه هستند. طبق مستندات سازمان جهانی بهداشت علاوه بر اینکه مصرف دخانیات عامل اصلی خطر ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر بوده، مصرف و مواجهه با دود دخانیات خطر ابتلا به نوع شدیدی از بیماری های ویروسی همانند کووید ۱۹ را افزایش خواهد داد.

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دارا بودن شبکه عظیم خدمات بهداشت اولیه، خدمات مشاوره ترک دخانیات را به عنوان بخشی از استراتژی جامع کنترل دخانیات، توسط کارکنان خدوم سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی کشور در قالب بسته‌های خدمت ادغام یافته ارائه می‌کند. راه‌اندازی خط ملی تلفن مشاوره ای ترک دخانیات و توسعه این خدمات در بخش خصوصی، در دستور کار معاونت های بهداشت و درمان این وزارت قرار گرفته است تا ان شاءالله با تلاش دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در اجرای قانون و برنامه های ابتکاری نظیر توسعه شهرها و روستاهای بدون دخانیات و با اطلاع رسانی مناسب، شاهد افزایش تقاضای عمومی برای ترک دخانیات و کاهش شیوع مصرف دخانیات باشیم.

231

کد خبر 1519152

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پسر جوان برای مهاجرت دست به قتل عام خانواده اش زد + عکس و جزییات جنایت هولناک در مریوان