وزنه بردرای قهرمانی جوانان جهان؛ بیرانوند به مدال برنز یکضرب رسید


وزنه بردرای قهرمانی جوانان جهان؛ بیرانوند به مدال برنز یکضرب رسید

تهران- ایرنا- رقابت های دسته 96 کیلوگرم وزنه برداری جوانان جهان با کسب مدال برنز حرکت یکضرب و چهارمی مجموع برای نماینده ایران در این دسته به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان از روز دوم خرداد در تاشکند ازبکستان شروع شده و تا دهم این ماه ادامه دارد. در ادامه این مسابقات و در رقابت های دسته ۹۶ کیلوگرم «حسین بیرانوند» به روی تخته رفت اما نتوانست عملکرد چشمگیری از خود به جای بگذارد.

بیرانوند در اولین حرکت یک ضرب، ۱۵۰ کیلوگرم را مهار کرد و در ادامه کادر فنی برای وی درخواست ۱۵۵ کیلوگرم دادند که مشکلی برای مهار آن نداشت. وی در حرکت پایانی یکضرب نیز موفق به مهار ۱۵۷ کیلوگرم شد و توانست در جایگاه پنجم این حرکت قرار گیرد.

البته بعد از پایان مسابقات نماینده لیتوانی و لهستان از جدول حذف شدند تا بیرانوند به مدال برنز برسد.

وزنه برداری جوانان جهان یکی از گزینشی های المپیک است که برخی از ورزشکاران برای تکمیل امتیازات خود در آن شرکت کردند و به احتمال زیاد 2 ورزشکار در رده بزرگسالان بودند.

در این دسته و در حرکت یک ضرب آرتور بابایان از روسیه با رکورد ۱۶۳کیلوگرم در جایگاه نخست قرار گرفت و گاریک کاراپتیان ارمنی با ۱۶۲ کیلوگرم نقره گرفت.

آدامیس وزنه بردار لهستانی نیز با رکورد ۱۶۰ کیلوگرم به مدال مدال برنز رسید.

بیرانوند که در یکضرب سه حرکت موفق را به نام خود ثبت کرده بود در دوضرب عملکرد موفقی نداشت و تنها ۱۸۶ کیلوگرم را در حرکت نخست ثبت کرد و در ادامه موفق به مهار وزنه ۱۹۲ کیلوگرمی در حرکت دوم و سوم نشد تا با مجموع ۳۴۳ کیلوگرم به کار خود پایان دهد و به عنوان ششم رسید.

گاریک کاراپتیان ارمنی نقره یک ضرب ، نقره دوضرب و طلای مجموع را به دست آورد و آرتور بابایان از روسیه طلای یک ضرب، برنز دوضرب و نقره مجموع را به دست آورد. ایلیا موزکالنکو از اکراین طلای دو ضرب و برنز مجموع را به دست اورد.

حسین بیرانوند از ایران با رکورد ۱۵۷ یک ضرب، ۱۸۶ دوضرب و مجموع ۳۴۳ کیلوگرم ضمن کسب برنز یک ضرب به عنوان چهارم مجموع رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)