قیمت داکت در انواع مدل ها | داکت زمینی، داکت دیواری، داکت ساده و داکت چسبدار


قیمت داکت در انواع مدل ها | داکت زمینی، داکت دیواری، داکت ساده و داکت چسبدار

خبرگزاری آریا- شما می دانید که داکت در واقع یک کانالی پلاستیکی است که امکان عبور کابل های شبکه، برق و تلفن را از داخل خود فراهم می کند، امروزه استفاده از داکت در انواع ساختمان های مسکونی، تجاری و... به عنوان یکی از مصالح ضروری مورد استفاده قرار میگیرد.

قیمت داکت در انواع مدل ها | داکت زمینی، داکت دیواری، داکت ساده و داکت چسبدار
خبرگزاری آریا- شما می دانید که داکت در واقع یک کانالی پلاستیکی است که امکان عبور کابل های شبکه، برق و تلفن را از داخل خود فراهم می کند، امروزه استفاده از داکت در انواع ساختمان های مسکونی، تجاری و... به عنوان یکی از مصالح ضروری مورد استفاده قرار میگیرد؛ چراکه استفاده از داکت چندین مزیت را در اختیار کاربران قرار می دهد از جمله مهم ترین این مزیت ها: حفظ ظاهر و جلوگیری از شلوغ شدن محیط و حفاظت از کابل ها در برابر صدمات فیزیکی می باشد. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی و مروری بر انواع داکت، علت تفاوت قیمت در هر کدام از مدل های داکت را نیز مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید...!

تعریف و انواع کاربردهای داکت

داکت نوعی کانال پلاستیکی درب دار است که کاربرد اصلی آن انتقال و محافظت از کابل‌های ساختمانی و صنعتی در منازل، کارخانه‌ها و شرکت‌ها است و در اصل برای هدایت، محافظت و سازمان‌دهی کابل‌ها و سیم‌ها استفاده می‌شود. این محصول در اندازه ها وابعاد مختلف تولید می شود که تا هر فردی متناسب با نیاز خود و متناسب با تعداد سیم های عبوری از داکت داکت، مناسب ترین سایز متناسب با نیاز خود را انتخاب و تهیه کند. از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای داکت این است به سادگی نصب می‌شوند، با پوشش دادن سیم های درهم تنیده موجب نظم محیط می‌شوند و گروه‌بندی سیم ها برای انتقال و محافظت از آنها را آسان می‌کند.

انواع داکت | کدام داکت را بخرم؟
انواع داکت بر اساس محل نصب:

داکت زمینی یا کف خواب: داکت زمینی حالت محدب (تا روی زمین پاگیر نباشد) دارد و به همین دلیل به عنوان داکت نیم گرد نیز شناخته می شود، داکت نیم گرد همان طور که از نامش پیداست بر روی سطح زمین نصب شده و از نظر نحوه نصب به هر دو صورت ساده و چسبدار تولید می شود، قابلیت نصب روی سطوح مختلف را دارد، غیر قابل اشتعال بوده و همینطور قابل پارتیشن بندی است. داکت زمینی یا کف خواب در طرح ها و رنگ های سفید، طوسی، طرح چوب و... تولید میشود تا متناسب با طراحی های مکان مورد استفاده، هماهنگ شده و موجب اختلال در زیبایی فضا نشود.داکت دیواری: داکت دیواری اغلب در شکل های مربع و مستطیل زاویه دار تولید می شود که برای عبور سیم ها و کابل ها از روی دیوار مورد استفاده قرار میگیرد، این نوع از داکت در سایزهای مختلف تولید می شود ولی تمام سایزها در شاخه های دو متری و بسته به اینکه چه میزان سیم و کابل را در خود جای خواهد داد، انتخاب می شوند. این نوع از داکت جنس های مختلفی دارد: داکت دیواری فلزی و داکت دیواری پلاستیکی که هرکدام از جنس ها برای محیط ها و کاربردهای متفاوتی انتخاب و استفاده می شوند. قیمت داکت دیواری تحت تاثیر نوع برند، کیفیت ساخت و همینطور سایز آن میتواند متفاوت باشد.داکت سقفی: این نوع از داکت به دلیل محل نصب آن داکت سقفی نامیده می شود و در واقع همان داکت اسپلیت است، کاربرد اصلی این نوع از داکت عبور دادن هوای سرد و گرم و تکمیل سیستم سرمایشی و گرمایشی محیط است و اغلب در دو نوع اینورتر و غیر اینورتر عرضه می شود که هر کدام از این دو مدل کاربردها و موارد مصرفی مخصوص به خود را دارند.

انواع داکت بر اساس نوع ساخت:

داکت پارتیشن دار: پارتیشن بندی داخل داکت در واقع فضای داخلی داکت را به چند قسمت مختلف تقسیم می کند و معمولا در شرایطی که تعداد کابل ها زیاد است، از آن استفاده می شود، تا علاوه بر نظم دادن به کابل ها و سیم های داخل داکت، از ایجاد نویز بین آنها نیز جلوگیری شود.

داکت شیاردار: این داکت بدنه ای شیاری دارد که باعث ظاهر متفاوت آن شده است و معمولا در قسمت داخلی تابلو برق نصب می‌شود در صورتی که از نظر سایزبندی و عملکردی دقیقا همانند داکت‌های دیگر است؛ این نوع از داکت از جنس پی وی سی بوده و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. داکت شیاردار طوسی از محصولات محبوب و پرکاربرد این مدل از داکت است و ویژگی متمایز آن، درب محکم و توان قفل شوندگی بالای آن است. داکت شیاردار مانند داکت های دیگر معمولا در شاخه‌های دو متری تولید می شود که البته قابل تغییر نیز می‌باشد و طبق سفارش مشتری می‌تواند تولید شود.

داکت قرنیزی: قرنیز ابزاری از جنس چوب، سنگ و یا پلاستیک است که در مرز بین کف و دیوار نصب می‌شود و کاربرد اصلی آن جلوگیری از نفوذ رطوبت زمین به دیوار، حفظ ظرافت و مرتب بودن محیط و همینطور جلوگیری از برخورد مستقیم اسباب به دیوار است. در محیط هایی که نیاز به عبور سیم و کابل از کناره دیوار وجود دارد می‌توان از قرنیز داکتی به جای قرنیز ساده استفاده کرد که در عین پوشاندن و نظم دهی به سیم و کابل، وظائف مربوط به داکت نیز انجام شود. در واقع شما با خرید داکت از این مدل یک تیر و دو نشان دارید.

قیمت داکت در انواع مدل ها | داکت زمینی، داکت دیواری، داکت ساده و داکت چسبدار

قیمت انواع داکت ها و نحوه خرید

جهت اطلاع از قیمت داکت و سایر محصولات شبکه به صورت دقیق و به روز، به سایت الکتروپخش امین مراجعه کرده و قسمت "داکت" مشخصات کامل آنها را نیز مطالعه بفرمائید. فروشگاه امین یکی از بزرگترین مراکز ارائه تجهیزات شبکه از جمله داکت، تراکینگ، سینی کابل و... است که با سالها تجربه به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می کند. اتخاذ سیاست های رقابتی، حذف واسطه ها و عرضه مستقیم محصولات باعث شده است که قیمت داکت ها و قیمت سایر محصولات در این فروشگاه به صورت تضمینی و در کمترین حد ممکن تنظیم شوند. شما عزیزان می توانید جهت خرید محصولات موردنیاز خود یا به صورت حضوری به آدرس فروشگاه مراجعه کنید و یا با مراجعه به وبسایت این فروشگاه، محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید؛ سفارش شما در اسرع وقت در آدرس مشخص شده توسط شما خواهد بود. همینطور می توانید قبل از خرید از راهنمایی ها و مشاوره تخصصی کارشناسان این فروشگاه نیز بهره مند شوید! همین حالا تماس بگیرید:

02133930775-02133912701



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل