استاندار خراسان رضوی پیگیر راه‌اندازی جایگاه سوخت شهر باجگیران شد


استاندار خراسان رضوی پیگیر راه‌اندازی جایگاه سوخت شهر باجگیران شد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی در حاشیه بازدید از شهر مرزی و بازارچه باجگیران در تماس با مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی خراسان رضوی حل مشکل جایگاه سوخت منطقه مرزی باجگیران را خواستار شد.

محمدصادق معتمدیان عصر امروز در ادامه سفر ۲ روزه خود به شهرستان قوچان پس از حضور در بخش جدید آبکوه و دیدار با عشایر طایفه ایزانلو وارد شهر مرزی باجگیران شد و از این منطقه و بازارچه و گمرک باجگیران بازدید کرد.

استاندار خراسان رضوی در دیدار با غرفه داران بازارچه مرزی باجگیران پای صحبتهای آنها نشست و دستوراتی بری رفع مشکلات شهر مرزی باجگیران در تماس تلفنی با مدیران استانی صادر کرد.

یکی از مشکلات مطرح‌ شده سنگ‌اندازی محیط‌ زیست در ایجاد طرح طبیعت‌گردی در منطقه گردشگری شمخال بود که استاندار خراسان رضوی در تماس تلفنی با مدیرکل محیط‌زیست استان گفت: منطقه شمخال مستعد تبدیل شدن به بخش گردشگری و جاذبه طبیعی را دارد و مردم درخواست رسیدگی به مشکلات این منطقه را دارد.

معتمدیان افزود: ایجاد طرح طبیعت‌گردی در منطقه شمخال هرگونه مشکل استانی دارد باید سریع‌تر حل شود و تا انتهای خردادماه گزارش این مساله به استانداری ارجاع شود.

وی همچنین در تماس تلفنی با رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای از آخرین وضعیت و علت بسته بودن مرز باجگیران و گرفتاری‌های اهالی این منطقه مطلع شد.

یکی دیگر از مشکلات مطرح‌شده توسط اهالی شهر مرزی باجگیران در کنار بسته بودن این مرز ، نبود گاز عنوان شد که در این خصوص مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: باجگیران تنها شهر بدون گاز خراسان رضوی محسوب می‌شد که علت آن بعد مسافت و سرانه بالاست.

حسن افتخاری افزود: اواخر سال گذشته و بر اساس قانون بودجه مجوزی گرفته شد تا سه برابر بقیه روستاهای استان در این منطقه هزینه شود که در حال حاضر مشاور برای این پروژه مستقر شده است .

وی از برآورد سرمایه‌گذاری تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد و اضافه کرد: نیمه دوم امسال کار به پیمانکار واگذار خواهد شد و گاز موردنیاز از مسیر شهرستان قوچان تأمین می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...