معرفی ب‌ام‌و i4 M50، اولین محصول الکتریکی M پاور


معرفی ب‌ام‌و i4 M50، اولین محصول الکتریکی M پاور

ب‌ام‌و با ترکیب زیر برندهای M و i خود، مدل i4 M50 را به‌عنوان اولین محصول الکتریکی M پاور معرفی کرده است. البته این خودرو بیشتر به یک مدل M پرفورمنس نزدیک است تا یک M واقعی ولی بااین‌وجود با برخورداری از ویژگی‌هایی مثل‌ تریم مشکی‌رنگ و قطعات فیبر کربنی، وعده داده است که ویژگی‌های … The post معرفی ب‌ام‌و i4 M50، اولین محصول الکتریکی M پاور...

ب‌ام‌و با ترکیب زیر برندهای M و i خود، مدل i4 M50 را به‌عنوان اولین محصول الکتریکی M پاور معرفی کرده است. البته این خودرو بیشتر به یک مدل M پرفورمنس نزدیک است تا یک M واقعی ولی بااین‌وجود با برخورداری از ویژگی‌هایی مثل‌ تریم مشکی‌رنگ و قطعات فیبر کربنی، وعده داده است که ویژگی‌های ظاهری جذاب و تهاجمی محصولات M را به آیندهٔ الکتریکی این برند پیوند بزند.

معرفی ب‌ام‌و i4 M50، اولین محصول الکتریکی M پاور

i4 M50 در بخش فنی هم می‌تواند با دیگر مدل‌های M همگام شود زیرا مجموع خروجی دو موتور الکتریکی آن ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۹۵ نیوتن متر گشتاور است. ۲۵۸ اسب بخار از این نیرو توسط موتور جلویی و ۳۱۲ اسب بخار آن توسط موتور عقبی تولید می‌شود و سپس کل نیرو توسط یک گیربکس تک سرعت به چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

معرفی ب‌ام‌و i4 M50، اولین محصول الکتریکی M پاور

البته این‌ها ارقام اوج لحظه‌ای هستند که در حالت اسپرت بوست ارائه می‌شود. این حالت به مدت ۱۰ ثانیه خروجی قوای محرکه را ۶۸ اسب بخار و ۶۵ نیوتن متر افزایش می‌دهد؛ بنابراین در حالت عادی، خروجی موتورها ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. با این نیرو، i4 M50 ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. برای مقایسه، M3 کامپتیشن با ۵۱۰ اسب بخار قدرت برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد.

معرفی ب‌ام‌و i4 M50، اولین محصول الکتریکی M پاور

i4 M50 اما علاوه بر موتورهای قوی‌تر و سامانهٔ چهارچرخ محرک الکتریکی، به سیستم تعلیق تطبیقی M با تنظیم مجزای کمک‌فنرها، آنتی‌رول بارهای اختصاصی، فرمان متغیر اسپرت، ترمزهای M اسپرت و رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن ۱۹ اینچی هم مجهز شده است. به گفتهٔ ب‌ام‌و، به لطف ماژول باطری‌ها، مرکز ثقل i4 M50 سه سانتی‌متر پایین‌تر از سری ۳ سدان است.

این سدان الکتریکی اسپرت به پکیج باطری ۸۰ کیلووات ساعتی مجهز است که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۳۹۵ کیلومتر را فراهم می‌کنند. با شارژرهای ۱۱ کیلوواتی شارژ این باطری‌ها ۷.۶ ساعت طول می‌کشد اما با استفاده از شارژرهای سریع حداکثر ۲۰۰ کیلوواتی می‌توان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطری‌ها را ظرف تنها ۳۱ دقیقه شارژ کرد.

معرفی ب‌ام‌و i4 M50، اولین محصول الکتریکی M پاور

در داخل i4 M50 همان نمایشگر دوتایی خمیدهٔ کراس‌اوور iX دیده می‌شود اما هنوز دکمه‌های انتخاب حالات رانندگی در نزدیکی شیفتر دنده تعبیه شده تا پرفورمنس همیشه در دسترس راننده باشد. صندلی‌ها نیز از M3 و M4 قرض گرفته شده‌اند و نشان‌های M هم قسمت‌های مختلفی مثل غربیلک فرمان را تزئین کرده‌اند. i4 M50 مثل i4 معمولی در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۲ راهی بازار آمریکا خواهد شد. قیمت این ماشین از ۶۵,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود که تنها ۴ هزار دلار از M3 سدان ارزان‌تر است.

[دانلود ویدئو]

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟