مراسم بزرگداشت قیام 15 خرداد در یزد برگزار شد


مراسم بزرگداشت قیام 15 خرداد در یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- مراسم بزرگداشت قیام 15 خرداد روز شنبه با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم و مسوولان در حوزه علمیه امام کاظم (ع) شهرستان یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین معنوی که با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، حجت‌الاسلام حسین عالم یکی از اساتید حوزه علمیه قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به خصوص قیام خونین مردم قم علیه رژیم ستم شاهی به اهمیت تبیین آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه باید ابعاد این قیام سرنوشت‌ساز در تاریخ تحولات کشور برای مردم و جوانان تبیین شود ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی است و بیان زوایای آن برای مردم و نسل جوان توسط فرهنگیان، مبلغان دینی و رسانه‌های گروهی یک وظیفه ملی و انقلابی است .

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمنان با تهدید نرم فرهنگی و جنگ تبلیغاتی خود تمامی مقدسات و ارزش‌های دینی و انقلابی را مورد هجمه خود قرار داده‌اند اظهار کرد: باید از فضای مجازی برای ترسیم اهمیت این قیام و نقش آن در تاریخ ایران اقدام مناسب صورت گیرد.

همچنین تعدادی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ره) در رثای شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد به مداحی و مراثی‌خوانی پرداختند.

مشابه این مراسم در برخی از حسینیه‌ها و مساجد با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مناطق مختلف استان برگزار شد.

۱۵خرداد سالروز قیام مردم ایران علیه نظام ستم شاهی در سال ۱۳۴۲ است .


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خاکسپاری پیشکسوت عرصه مرمت و معماری در قطعه هنرمندان یزد