پایان خرداد؛ اتمام مهلت ارائه اظهارنامه عملکرد امسال صاحبان مشاغل


پایان خرداد؛ اتمام مهلت ارائه اظهارنامه عملکرد امسال صاحبان مشاغل

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: پایان خردادماه، مهلت ارائه اظهارنامه عملکرد امسال صاحبان مشاغل به اتمام می‌رسد.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) مطابق قانون باید اظهارنامه مالیاتی عملکرد امسال خود را تا پایان خردادماه سال‌جاری به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس www.intamedia.ir و یا سایت سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس www.tax.ir ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

وی افزود: به محض آماده شدن نرم‌افزار اظهارنامه اشخاص حقیقی عملکرد ۹۹ از سوی سازمان، این نسخه بر روی درگاه‌های فوق‌الذکر بارگذاری شده و مودیان مالیاتی می‌توانند با دریافت آن، اقدام به تکمیل و ارسال اظهارنامه‌های خود کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، ادامه داد: فعالان اقتصادی به منظور بهره‌مندی از مشوق‌های قانونی، نرخ صفر و یا هرگونه تسهیلات دیگر، باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر قانونی ارائه کنند.

رضوی با اشاره به زیرساخت‌های الکترونیکی ارائه اظهارنامه‌ها و پرداخت الکترونیکی مالیات برای مودیان، تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا، مودیان از هرگونه مراجعه غیرضروری به ادارات مالیاتی اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا، سازمان امور مالیاتی کشور، نسخه اظهارنامه را به صورت الکترونیکی و تحت‌وب همانند اظهارنامه مالیات ارزش‌افزوده در اختیار مودیان گذاشته است. اظهارنامه مالیاتی در واقع کارنامه مالی یک سال کاری شرکت یا شخص است که برای محاسبه ارایه می‌شود. اظهارنامه مالیاتی، بررسی و تهیه یادداشت سود و ضررهای سالیانه مالی است. این یادداشت‌ها در دفتری ایجاد می‌شود و دارای فرم‌های تصویب شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


اختصاص سهیمه به ایثارگران در طرح جهش تولید مسکن