مراسم بزرگداشت درگذشت برادر آیت الله مکارم شیرازی در قم برگزار شد


مراسم بزرگداشت درگذشت برادر آیت الله مکارم شیرازی در قم برگزار شد

قم ـ ایرنا ـ مراسم بزرگداشت مرحوم عزیز مکارم برادر آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید عصر سه شنبه با حضور جمعی از علما و روحانیون، مسؤولان و اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) قم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حضرات آیات سبحانی و علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید، آیات جوادی آملی، حسینی بوشهری، اراکی، فاضل لنکرانی، شب زنده دار، علوی بروجردی و محمدی عراقی برگزار شد، یکی از اساتید حوزه علمیه قم به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد با بیان اینکه انسان ها برای رسیدن به کمال آفریده شده اند، خاطرنشان کرد: انسان ها در مسیر کمال و قرب الهی، بارها مورد ابتلائات و امتحانات الهی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه نقشه راه رسیدن به کمال توسط وحی به انسان آموخته شده است، اظهار داشت: بهترین زاد و توشه برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی، تقوا و تهذیب نفس است.

استاد حوزه علمیه قم بر تفکر و تدبر درباره نعمت زندگی و پرهیز از بطالت عمر که نتیجه آن خسران و تباهی است، تأکید کرد و گفت: مرحوم مکارم از نظر روحی و اخلاقی بسیار وارسته و به شدت پایبند به آموزه های دینی بودند.

مرحوم عزیز مکارم برادر بزرگ‌تر آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، متولد ۱۳۰۳ هجری شمسی بود و روز سه‌شنبه در ۹۷ سالگی به علت کهولت سن در یکی از بیمارستان‌های شیراز درگذشت.

مرحوم حاج عزیز مکارم، پدر حمید مکارم رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم و سرکنسول سابق جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید