ضرورت الگودهی به جوانان برای تحقق رفتار تراز اسلامی


ضرورت الگودهی به جوانان برای تحقق رفتار تراز اسلامی

مشاور نماینده ولی فقیه استان مرکزی در امور بانوان و خانواده گفت: بدون الگودهی به جوان نمی توان از او انتظار رفتار تراز اسلامی داشت.

اشرف جواهری، امروز، ۱۹ خرداد در همایش استانی «بانوی تحول‌آفرین» که به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و دانشگاه فرهنگیان پردیس زینب کبری(س) برگزار شد، با بیان اینکه جای تأسف دارد که بعد از گذشت ۴۰ سال نوجوانان و جوانان بانوان اثرگذار را نمی‌شناسند، افزود: این همایش طلیعه کنگره ملی سال آینده است.

وی با اشاره به اینکه بانوان عالمه را باید به جهت الگوبرداری به جامعه و بویژه دختران نوجوان و جوان معرفی کرد، تصریح کرد: درست زندگی کردن وظیفه ماست و باید آنرا تمرین کرد و در این مسیر باید مردم را با الگوهای فرهیخته اشنا کرد.

جواهری با بیان اینکه پس از گذشت ۳۸ سال از درگذشت بانو امین بسیاری از دختران هنوز این بانو را نمی شناسند، گفت: بانو امین انسانی متفکر بود و از چهارسالگی به واسطه مادرش و نوع آموزشی که داشت پله‌های علم را یکی پس از دیگری طی کرد.

وی گفت: بانو امین یک الگوی صبر و بردباری است چراکه در طول زندگی با برکت خود ۶ فرزند را از دست داد و هر بار سختی و مصیبت را گامی برای رسیدن به خدا ‌دانست. هیچ عاملی در مسیر زندگی این بانو وجود نداشت که بتواند او را از حرکت در مسیر حق باز دارد.

جواهری راه موفقیت تاسی به آموزه های قرآنی و الگوبرداری از قرآن عنوان و بر لزوم آموزش و تربیت دختران نوجوان و جوان با تکیه بر نص صریح قرآن تاکید کرد و افزود: باید یک مدل اصولی و منطبق با مبانی دینی برای سبک زندگی به جوانان ارائه کرد، در واقع بدون الگودهی به جوان نمی توان از او انتظار رفتار تراز اسلامی داشت.

مشاور نماینده ولی فقیه استان مرکزی در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه با تأسی از دنیای غرب مادیات را بزرگ و معنویت را کوچک کرده‌ایم، اظهار کرد: رمز رسیدن به خوشبختی اعمال مثبت، رفتار و عمل بدون چشم‌داشت و عاطفه مثبت است و خداباوری و خدا محور بودن را باید آموزش داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!