12 هزار و 698 نفر نامزد نهایی انتخابات شوراها در آذربایجان غربی هستند


12 هزار و 698 نفر نامزد نهایی انتخابات شوراها در آذربایجان غربی هستند

ارومیه- ایرنا- رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: 12 هزار و 698 نفر نامزد نهایی انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در استان هستند که حدود 88 درصد این تعداد، مربوط به روستاهاست.

علی مصطفی روز پنجشنبه در جلسه ستاد انتخابات آذربایجان غربی افزود: از این تعداد، یک هزار و ۵۷۷ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ۱۱ هزار و ۱۲۱ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا احراز صلاحیت شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که تمامی مسوولان در فراهم‌سازی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و اجرای سالم و قانونمند آن مسوولیت دارند، اضافه کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در جلسات متعدد ستاد انتخابات بسترهای لازم برای برگزاری رویدادی ملی در ۲۸ خرداد ماه در استان فراهم شده است.

وی بیان کرد: عمل به امر قانون، رعایت اصل بی‌طرفی ناظران و مجریان انتخابات، امانت‌داری از آرای مردم و جلب اعتماد مردم از راهکارهای حضور حداکثری مردم در صحنه انتخاباتی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: حضور حداکثری نشان‌دهنده مشروعیت و اقتدار نظام است و باید برای فراهم کردن زمینه‌های این حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی تلاش کنیم و بدون اعمال سلیقه شاهد برگزاری انتخابات سالم با علایق سیاسی مختلف باشیم.

مصطفوی با اشاره به ۲ هزار و ۷۹۵ شعبه اخذ رأی در سطح آذربایجان‌غربی افزود: یک هزار و ۲۱۰ شعبه شهری و یک هزار و ۵۸۵ شعبه روستایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که ناظران بهداشتی نیز در حوزه‌های اخذ رأی حضور خواهند داشت، افزود: همچنین صندوق ویژه اخذ رأی از بیماران کرونایی توسط فرمانداری‌ها در نظر گرفته شده است.

همچنین در این جلسه گزارشی از فعالیتهای انجام گرفته توسط فرمانداران ارومیه، چالدران و مهاباد و روسای کمیته های ستاد انتخابات ارائه شد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، جمعه هفته آینده برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل