سبقت شبکه‌های اجتماعی از فضای حقیقی در کیش


سبقت شبکه‌های اجتماعی از فضای حقیقی در کیش

کیش - ایرنا - تبلیغات نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در جزیره کیش بیشتر بر بستر فضای مجازی شکل گرفته و با وجود آغاز این روند در فضای حقیقی فعالیت آن چندانی در این جزیره مشاهده نمی شود.

به گزارش ایرنا، تبلیغات نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بامداد امروز پنجشنبه به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد اما این روند در جزیره کیش به گونه ای متفاوت تر از دوره های قبل در حال رقم خوردن است.

مشاهدات خبرنگار ایرنا در نخستین روز از آغاز فعالیت تبلیغات انتخاباتی از سطح جزیره کیش حاکی از آن است با وجود اینکه شرکت عمران، آب و خدمات کیش به عنوان عهده دار مسوولیت شهرداری در جزیره استندها و محل های مختلفی را برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی تعبیه کرده اما آنچندان مورد استقبال قرار نگرفته است.

محل تبلیغات انتخاباتی در محله عرب‌ها و برخی معابر سطح جزیره از جمله مناطقی است شرکت عمران، آب و خدمات جزیره کیش به صورت مجزا برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر تعبیه کرده و اکنون در انتظار چسباندن پلاکارت ها و پوسترهای نامزدها برای معرفی به مردم است.

اما در عوض فضای تبلیغاتی این نامزدها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مختلف بسیار پر رنگ تر از فضای حقیقی بوده به طوریکه بسیاری از نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر علاوه بر اینکه برای خود گروه، کانال و پیج های شخصی ایجاد کرده اند در سایر گروه ها نیز اقدام به تبلیغ و ارایه برنامه های خود کرده اند.

اگر چند دقیقه ای در فضای مجازی حضور داشته باشی به دنبال آن ردی از نامزدهای انتخاباتی جزیره کیش یا حامیان آنها در روز نخست تبلیغات مشاهده می شود که در صدد هستند به آرای مردمی را در این فرصت یک هفته به سمت و سوی خود جلب کنند.

برگزاری نشست های آنلاین، وبینارهای مختلف، انتشار کلیپ های ویدیویی از نامزدها، توزیع الکترونیکی پوستر و تراکت های مختلف در فضای مجازی و گاها اضافه کردن افراد مختلف به کانال ها و پیچ های شخصی از جمله فعالیت هایی است که اکنون در این جزیره بیشتر از چند روز گذشته به چشم می خورد.

اکنون علاوه بر طرفداران هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۳۰ نامزد و طرفداران ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در جزیره کیش حضوری پررنگ دارند.

جزیره کیش به واسطه قرار گیری در بین آب های نیلگون خلیج فارس از محیط زیست بسته ای برخوردار است و باید دید نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در این جزیره برای استفاده از فضای مجازی در تبلیغات خود به این مساله توجه داشته اند یا فعلا قضاوت برای رعایت حال محیط زیست از سوی آنان کمی زود باشد؟

به گفته بخشدار کیش، ۴۴ نفر به عنوان داوطلب در این بخش برای رقابت در عرصه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تایید صلاحیت گرفتند و اسامی و کد انتخاباتی آنان ر وز دوشنبه از سوی ستاد انتخابات شهرستان بندر لنگه اعلام شده است.

محمد کمالی اظهار داشت: این افراد شامل ۳۰ نفر در شهر کیش، ۹ نفر در جزیره لاوان و پنج نفر در جزیره هندورابی هستند که برای کسب کرسی های شوراهای اسلامی شهر و روستا در این جزایر با هم رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه در این سه جزیره ۳۲ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ هستند افزود: ساکنان این بخش از بین ۴۴ نامزد انتخاباتی پنج نفر را برای عضویت در شورای اسلامی جزیره کیش و در هر هکدام از جزایر لاوان و هندورابی سه نفر انتخاب خواهند کرد.

در این بخش ۲۴ شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم ساکن در کیش و ۲ جزیره اقماری لاوان و هندورابی تدارک دیده تا نسبت به جمع‌آوری آرای مردمان این جزایر در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر اقدام شود، ۶ مورد از این صندوق ها شامل پنج شعبه در کیش و یک شعبه در لاوان سیار بقیه ۱۹ مورد ثابت است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا