محیط زیست بابت آلودگی هوا به شهرداری بجنورد اخطار داد 


محیط زیست بابت آلودگی هوا به شهرداری بجنورد اخطار داد 

بجنورد- ایرنا- مدیر حفاظت محیط زیست بجنورد گفت: این اداره برای سوزاندن لاستیک خودروها و آلودگی ناشی از آن به شهرداری مرکز استان اخطار داده است تا هر چه سریعتر به این معضل زیست محیطی پایان داده شود. 

محمد خالقی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از شهرداری بجنورد به عنوان متولی مدیریت زباله ها و پسماندها انتظار می رود به مشکل سوزاندن لاستیک خودروها در کوه باباموسی و حاشیه شهر، رسیدگی داشته باشد.

وی افزود: برخی از افراد، برای دستیابی به سیم های لاستیک، آنان را آتش می زنند که این امر سبب آلودگی هوا و گلایه ساکنان روستاهای اطراف کوه باباموسی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۰ روز گذشته چند فقره پرونده در زمینه سوزاندن لاستیک های خودرو تشکیل شده و پنج نفر دستگیر و پرونده آنان قضایی شده است.

مدیر حفاظت محیط زیست بجنورد با بیان اینکه آتش سوزی لاستیک خودروها بیشتر در کوه باباموسی اتفاق می افتد گفت: این افراد لاستیک های فرسوده را از آپاراتی ها تهیه کرده و آنها را آتش می زنند تا سیم های موجود در آن را استحصال کنند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه ها در کوه باباموسی دفن غیراصولی زباله ها است، گفت: این مکان برای دفن زباله ها، خاک کافی ندارد و به دیگر سخن ظرفیت کوه برای دپوی طلای کثیف در این نقطه تکمیل شده است.

مدیر حفاظت محیط زیست بجنورد اظهار داشت: امید می رود تا جابه جایی و انتقال مکان دپوی زباله ها از کوه باباموسی به مکان جدید، سرعت داده شود.

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی، شرایط فیزیکی و حجم خاک کوه باباموسی واقع در شمال شهر بجنورد به گونه ای است که کفایت پوشاندن زباله ها را ندارد و در این کوه خاک به اندازه کافی وجود ندارد و به این لحاظ برای پوشاندن زباله ها با مشکل روبه رو است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!