افزون بر 3.6 میلیون نفر در استان اصفهان واجد شرایط رای‌ دادن هستند


افزون بر 3.6 میلیون نفر در استان اصفهان واجد شرایط رای‌ دادن هستند

اصفهان- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات اصفهان، شمار واجدان شرایط رای دادن در این استان در انتخابات پیشِ رو را سه میلیون و 634 هزار و 114 نفر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، علی اصغر رفیعی‌نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در استانداری اصفهان افزود: یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۶ نفر از این رقم مربوط به شهرستان اصفهان هستند.

وی اضافه کرد: ۷۹ هزار و ۳۳۰ هزار نفر از این رقم رای اولی خواهند بود که ۳۳ هزار و ۶۴۷ نفرشان مربوط به شهرستان اصفهان هستند.

دبیر ستاد انتخابات، تعداد کل شُعبه‌های اخذ رای در این استان را سه هزار و ۴۶۷ شُعبه اعلام و تصریح کرد: از این تعداد سه هزار و ۱۰۷ شُعبه ثابت و ۲۶۰ شُعبه بصورت سیار فعالیت می‌کنند.

رفیعی نژاد افزود: ۲ هزار و ۴۵۶ شُعبه شهری و یک هزار و ۱۱ شُعبه روستایی در استان وجود دارد.

وی اظهارداشت: در بخش انتخابات شوراهای شهری ۵۹۱ کرسی اصلی وجود دارد که برای این تعداد سه هزار و ۷۵۱ نفر ثبت نام قطعی کردند و ۲ هزار و ۸۳۱ نفر تایید و ۶۵۶ نفر رد صلاحیت شدند.

افزون بر 3.6 میلیون نفر در استان اصفهان واجد شرایط رای‌ دادن هستند

دبیر ستاد انتخابات اصفهان گفت: پس از آن ۲ هزار و ۳۵۷ نفر در هیات‌های نظارت تایید صلاحیت و ۴۳۸ نفر هم رد صلاحیت شدند.

رقابت ۵۹۹۳ نفر در انتخابات شورای روستای استان اصفهان

رفیعی‌نژاد در باره انتخابات شوراهای روستا خاطرنشان کرد: در این بخش سه هزار و ۱۲۴ کرسی اصلی وجود دارد و برای آن هفت هزار و ۹۶ نفر ثبت نام کردند و در نهایت پس از رد صلاحیت و انصراف‌ها، پنج هزار و ۹۹۳ نفر در رقابت نهایی حضور خواهند داشت.

وی در باره نام‌نویسی بانوان نیز اظهار داشت: شمار بانوان در مجموع ثبت نام‌کنندگان شوراهای روستایی و شهری به ترتیب ۸ و ۱۴ درصد است که به‌ تقریب با دوره قبل برابر بود.

استان اصفهان با ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع مساحت، ۲۴ شهرستان، ۱۱۱ شهر و ۵۲ بخش، ۱۳۲ دهستان، پنج میلیون و ۳۸۶ هزار نفر جمعیت دارد.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری و میاندوره‌ای پنجمین دوره خُبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بطور همزمان ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی