اخبار کوتاه زیست محیطی از جنوب آذربایجان‌غربی


اخبار کوتاه زیست محیطی از جنوب آذربایجان‌غربی

مهاباد- ایرنا- پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت هفته محیط زیست، دستگیری شکارچی متخلف در سردشت و کشف 2 بال سارگپه نابالغ از یک شکارچی شاهین‌دژی از جمله اخبار مهم زیست محیطی جنوب آذربایجان‌غربی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست، علاقه مندان به این حوزه با همکاری نیروهای خدمات شهری، سد مهاباد را از وجود هر گونه زباله پاکسازی کردند.

فاروق سخنور افزود: در این اقدامی زیست محیطی که با حضور اداره حفاظت محیط زیست، انجمن کوهنوردان، نیروهای خدمات شهرداری، انجمن سبز اندیشان جوان، دوچرخه سواران، همرکابان سبز زاگرس و علاقه مندان و دوستداران محیط زیست این شهرستان برگزار شد حاشیه سد از مسیر مهاباد _ پیرانشهر از وجود هرگونه زباله پاکسازی شد.

وی هدف از برگزاری این برنامه را جلب مشارکت‌های مردمی برای پاکیزه نگه داشتن محیط زیست و ترویج فرهنگ عمومی و حفاظت از طبیعت عنوان کرد و گفت: پاکیزه نگه داشتن طبیعت و تفرجگاه‌ها یک وظیفه همگانی است و همه ما در قبال آن مسوول هستم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد بیان کرد: در این برنامه با توجه به شیوع بیماری کرونا ، شرکت کنندگان ضمن رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از ماسک و دستکش استفاده کرده و زباله‌ها را داخل کیسه‌های پلاستیکی جمع آوری و توسط کارکنان شهرداری به سایت پسماند زباله شهری انتقال دادند.

دریاچه سد مهاباد از مهمترین مکان‌های گردشگری این شهرستان است که در فاصله یک کیلومتری این شهر واقع شده و همه روزه به ویژه در روزهای تعطیل پذیرای شمار زیادی از شهروندان و گردشگران است.

دستگیری شکارچی متخلف در سردشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: با همکاری پاسگاه انتظامی "زمزیران" این شهرستان و با رصد ماموران یگان حفاظت محیط زیست، شکارچی که اقدام به زنده گیری غیرمجاز پرندگان کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

خالد بایزدیدی اضافه کرد: در این ماموریت هشت قطعه کبک و هفت عدد قفس چوبی کشف شد.

وی اظهار داشت: پرونده تخلفی برای فرد خاطی تشکیل و ضمن اخذ زیان وارده به محیط زیست، به مراجع قضایی معرفی شد.

۲ بال سارگپه نابالغ در شاهین‌دژ کشف شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهین‌دژ گفت: در پی گزارش مردمی بر مشاهده چند بال سارگپه در چادر عشایر ییلاقی در یکی از مناطق این شهرستان، یگان حفاظت این اداره به محل اعزام شدند.

وحید چمنی افزود: ماموران پس از مراجعه به چادر فرد متخلف و بازرسی از آن، ۲ بال سارگپه نابالغ را کشف و ضبط کردند.

شکار در زیستگاه‌های حیات وحش توسط متخلفان جُرم بوده و طبق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید، قابل تعقیب و مجازات است.

محیط طبیعی شاهین‌دژ شامل رودخانه زرینه‌رود، مسیر سد شهید کاظمی، منطقه بیان، گونه‌های گیاهی و جانوری بومی منطقه، رودخانه‌های فصلی، مناطق ییلاقی از جمله ییلاق سلیم‌خان، ییلاق محمودخان، آق‌داش و قلوز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی