175 روستای گلستان با محدودیت آب مواجه هستند


175 روستای گلستان با محدودیت آب مواجه هستند

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: با کاهش بیش از 30 درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته، امسال 175 روستا در استان با محدودیت آبی مواجه هستند.

ابوالفضل رحیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در بدترین شرایط ۱۱۰ روستا طی تابستان سال جاری نیاز به آبرسانی سیار داشته باشند که شرکت آبفا در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده است.

وی افزود: اخیراً در پی قطعی‌های مکرر برق، قطعی‌های آب در استان نیز افزایش یافته است که این به دلیل قطع برق تاسیسات آب بوده و ارتباطی به کمبود و یا افت فشار آب در شبکه توزیع استان ندارد.

قائم مقام شرکت آبفا گلستان تصریح کرد: وجود انشعاب‌های غیرمجاز آب در روستاهای استان و استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری درختان، باغچه‌ها و احشام نیز جزو چالش‌های جدی بر سر راه تامین آب شرب پایدار در استان گلستان است.

به گزارش ایسنا به نقل از آبفا گلستان، رحیمی با تاکید بر اهمیت نقش مردم در کمک به استمرار ارائه خدمات به تمام مشترکان در تابستان پیش‌رو، گفت: کاهش مصرف آب، ترویج مصرف بهینه، رعایت الگوی مصرف و گزارش انشعاب‌های غیرمجاز از جمله اقداماتی است که مردم می‌توانند به شرکت آب و فاضلاب کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشترکان با گزارش انشعاب‌های غیرمجاز به سامانه تلفنی ۱۲۲ و مشترکان روستایی با پرهیز از آبیاری درختان، باغچه‌ها و احشام توسط آب آشامیدنی و استفاده از آب های غیر شرب به جای آن می‌توانند کمک شایانی به خادمان خود در شرکت آب و فاضلاب داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟