فرماندار مهریز: 32 هزار نفر در این شهرستان واجد شرایط حق رای هستند


فرماندار مهریز: 32 هزار نفر در این شهرستان واجد شرایط حق رای هستند

یزد- ایرنا- فرماندار مهریز گفت: در انتخابات 28 خردادماه جاری 32 هزار نفر ا زاین شهرستان واجد شرایط حق رای هستند که از این تعداد 2 هزار و 200 نفر آنها را ، رای اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

رضا زارع زاده مهریزی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور مردم و رای اولی‌ها در انتخابات نقش موثری برای سایر اقشار جامعه دارد که با احساس تکلیف در این عرصه مهم وارد شوند.

وی ادامه داد: در دوره قبلی انتخابات در شهرستان به خاطر وجود مناطق ییلاقی و مهاجر پذیر بودن به خصوص در روزهای تعطیل، ۱۰۵ درصد از مردم در این موضوع مهمی سیاسی مشارکت کردند.

فرماندار مهریز تصریح کرد: ۳۲ نامزد در شهر و ۲۸۸ نفر در روستاهای بخش مرکزی برای ورود به شوراهای اسلامی شهر و روستاها در دهستان‌های خورمیزات، تنگچنار، ارنان، بهادران و میانکوه با هم رقابت می‌کنند.

زارع زاده مهریزی اظهارکرد: حدود ۲ هزار نیروی اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامی و پشتیبانی، کار برگزاری انتخابات را در ۷۹ شعبه احذ رای در شهر و روستاها با نظم و طبق قانون انجام می‌دهند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و تیره‌های عشایری ۲۸ خردادماه جاری همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در استان یزد نیز برگزار می‌شود .

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در شهرها و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند و از مجموع جمعیت استان حدود ۹ هزار نفر عشایر هستند.

در یزد ۲۴ شورای اسلامی شهر و ۳۹۷ شورای روستایی وجود دارد که ۲۳ شورای آن پنج عضو دارد و در هریک از ۳۷۴ شورا هم سه نفر عضو هستند.

حدود ۲۰هزار نفر در برگزاری انتخابات با ستاد یادشده همکاری دارند .

در این دوره از انتخابات ۷۳۳ هزار نفر در استان یزد واجد شرایط حق رای هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال