مشارکت حداکثری از مهمترین عوامل تامین امنیت پایدار است


مشارکت حداکثری از مهمترین عوامل تامین امنیت پایدار است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مشارکت حداکثری از عوامل مهم تامین امنیت پایدار کشور بوده و می‌تواند برای برخی کشورهای همسایه نیز مهم باشد زیرا که چشم امید آنها به ایران به عنوان پایگاه مقاومت اسلامی است.

به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه دوشنبه در همایش معتمدین، علما، بزرگان و سران طوایف که در محل پادگان آموزشی شهید شفیع پور زاهدان برگزار شد با اشاره به اهمیت امنیت پایدار اظهارداشت: طبق تعبیر رهبر معظم انقلاب امنیت پایدار پیش نیاز همه پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و معنوی است.
امام جمعه زاهدان با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم به بیان نمونه‌هایی از آثار امنیت از جمله رشد آگاهانه و شناخت، رفاه و آسایش و مباحث دینی و گرایش به عبادت خداوند متعال پرداخت و افزود: آنچه سبب تقویت امنیت پایدار است ایمان، عمل صالح، شکر و سپاس گذاری از نعمت‌های الهی، رشد باورهای دینی و تقویت بنیه‌های اعتقادی است زیرا خداوند به کسانی که ایمان آورده‌اند وعده داده که امنیت آن ها را حفظ می‌کند و زیربنای تامین امنیت اینست که آحاد جامعه اهل ایمان و عمل صالح باشند.
آیت‌الله محامی بیان کرد: عمل صالح دارای مصادیق مختلفی در عرصه‌های فردی، اجتماعی،‌ خانوادگی، اداری، ملی و بین المللی است و وجود امنیت نیز سبب تقویت گرایش مردم به ایمان و عبادت خداوند خواهد شد.
وی ادامه داد: شکر و سپاس الهی در برابر نعمت‌ها و امدادهای الهی از دیگر موارد تاثیر گذار است به گونه‌ای که اگر جامعه اسلامی اهل سپاس و شکرگذاری بودند نعمت‌ها ماندگار خواهد بود و اگر ناشکری صورت گیرد نتیجه برعکس را در بر خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به نتیجه گیری از آیات قرآن کریم پرداخت و گفت: آیات نورانی قرآن وظایفی را برای ما مشخص می‌کند از جمله تلاش برای رشد علمی، فرهنگی، آگاهی و بینش مردم و هر کس در هر موقعیتی که قرار دارد باید در این جهت تلاش کند.
این استاد درس خارج حوزه علمیه بر تقویت باورهای دینی، ایمان و بنیه های اعتقادی تاکید کرد و اظهارداشت: دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف همواره در تلاش بوده تا در اعتقادات و باورهای دینی مردم تزلزل ایجاد کند و نیاز است تا ما برای حفظ و تقویت این اعتقادات تلاش خود را به کار گیریم.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: گسترش اخلاق اسلامی و عمل صالح در جامعه از دیگر موارد حائز اهمیت است و باید به گونه‌ای در تلاش باشیم تا ابتدا چنین چیزی را در وجود خود پرورانده و سپس آن را در جامعه اسلامی گسترش دهیم.
آیت الله محامی گفت: گسترش روحیه شکر و سپاسگذاری در برابر نعمت‌های خداوندی هم به صورت زبانی و هم به صورت عملی مهم است و انسان‌های مومن همواره قانع و سپاسگذار هستند در مقابل نیز افرادی نعمت‌ها را پنهان و مشکلات را فریاد می‌زنند که کار درستی نیست.
وی اظهارداشت: متاسفانه در سطح کشور بویژه استان سیستان‌وبلوچستان دارای ضعف علمی، ایمانی، اعتقادی و اخلاقی هستیم و با آسیب‌های مختلفی از جمله قتل، گروگانگیری، فساد مالی، اداری و اخلاقی مواجه هستیم که چنین چیزهایی نشان دهنده این است که ما از معارف قرآن فاصله گرفته و به احکام نورانی اسلام عمل نکرده‌ایم و باید توجه داشته باشیم که هر چه از این معارف فاصله بگیریم به مشکلات ما افزوده می‌شود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این استان به لحاظ شاخصه‌های توسعه دارای رتبه خوبی نیستیم اما باید توجه کرد که نسبت به دوران قبل انقلاب تفاوت زیادی وجود دارد و مردم باید شکرگذار نظام و پیگیر مشکلات برای کم کردن فاصله با سایر نقاط کشور باشند.
آیت‌الله محامی با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: مشارکت حداکثری از عوامل مهم تامین امنیت پایدار بوده و در گام دوم انتخاب اصلح مهم است زیرا که به فرموده مقام معظم رهبری میزان مشارکت مردم ما پای صندوق‌های رای برای دوستان و دشمنان حاوی پیام‌هایی خواهد بود و مشارکت حداکثری می‌تواند برای برخی کشورهای همسایه نیز مهم باشد زیرا که چشم امید آنها به ایران است و آن را پایگاه مقاومت اسلامی می‌دانند.
وی ادامه داد: مشارکت حداکثری دشمن را ناامید خواهد کرد و در غیر این صورت عامل خوشحالی دشمن و موجب نقشه‌های شوم آنان خواهدشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی