6 مرکز غیرمجاز مداخله گر درمان در مهاباد پلمب شد


6 مرکز غیرمجاز مداخله گر درمان در مهاباد پلمب شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: 6 واحد به عنوان مراکز متخلف و غیرمجاز مداخله گر درمان با حکم مراجع قضایی در این شهرستان تعطیل شد.

بهاء الدین حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در راستای اجرای طرح تشدید برخورد با مراکز غیرمجاز مداخله کننده در امر درمان، پنج واحد دندانسازی و دندانپزشکی و یک واحد ماساژ درمانی غیرمجاز به اتهام ایجاد واحد فاقد مجوز و نداشتن پروانه کسب از ادامه فعالیت خود منع و پلمب شدند.

وی ادامه داد: در این پنج واحد دندانپزشکی و یک واحد ماساژ درمانی افرادی بدون صلاحیت و داشتن مدارک دانشگاهی معتبر مشغول به فعالیت بوده و علاوه بر آن افراد غیر مجاز فاقد پروانه را بکارگیری کرده بودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: حفظ سلامت و امنیت عموم شهروندان مهابادی جزء وظایف ذاتی شبکه بهداشت و درمان بوده و در این قبیل موارد با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز غیرمجاز و فاقد پروانه و متخلف، مراتب را در اسرع وقت به واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان یا با شماره تلفن ۲۲۲۵۶۵۶-۰۴۴۴ اطلاع دهند.

حسینی اظهار داشت: هرگونه فعالیت و اشتغال در امور پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و مامایی بدون داشتن پروانه رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب می‌شود محل کار آن‌ها تعطیل و موسس آن به حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک