رییس جمهوری آینده بودجه انتقال خون را کشوری کند


رییس جمهوری آینده بودجه انتقال خون را کشوری کند

مشهد- ایرنا- مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: راهکار رفع بسیاری از مشکلات و چالش‌های ادارات استانی انتقال خون، کشوری شدن بودجه این سازمان است و مهمترین خواسته جامعه انتقال خون از رییس‌جمهوری آینده تحقق این امر است.

دکتر حمیدرضا اسلامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون سازمان انتقال خون، تنها دستگاهی است که بودجه استانی دارد و حال آنکه دیگر دستگاهها با داشتن بودجه کشوری از قانون مشخصی در تخصیص بودجه و اعتبارات پیروی می‌کنند.
وی بیان کرد: هم اینک اداره کل انتقال خون خراسان رضوی با مشکلات و چالش های بسیاری از بابت کمبود اعتبارات و همچنین کمبود پرسنل روبه رو است و این در حالی است که این استان سومین تولید کننده خون و فراورده‌های خونی در کشور است.

وی گفت: از منتخب مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتظار داریم که به سازمان انتقال خون توجه بیشتری کرده و بودجه‌ آنرا از حالت استانی درآورد، چراکه این موضوع اعمال سلایق در تخصیص بودجه را در پی دارد و حال آنکه تخصیص بودجه باید به نسبت تولید و عملکرد باشد.
دکتر اسلامی تصریح کرد: به طور مثال در توزیع بودجه در استانهایی مانند خراسان رضوی به ازای هر کیسه خون ۲۶۶ هزار تومان پرداخت می‌شود که این رقم در استان های دیگر تا ۵۲۷ هزار تومان برای هر کیسه خون نیز گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: کل بودجه انتقال خون خراسان رضوی در سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان بوده است، در حالی که این نهاد برای تولید فراورده های خونی مورد نیاز و رفع مشکلات پرسنلی خود نیازمند ۴۲ میلیارد تومان اعتبار است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۳۳۲ هزار و ۵۰۹ کیسه خون و فراورده‌های خونی توسط انتقال خون خراسان رضوی تولید و به ۶۲ بیمارستان در سطح استان ارسال شده است.
انتقال خون خراسان رضوی دارای ۱۳ پایگاه و مرکز انتقال خون است که ۶ پایگاه انتقال خون در مشهد و بقیه در شهرستان های سبزوار، تربت حیدریه، نیشابور، گناباد، قوچان، کاشمر و تایباد استقرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...