پرتابگر شیرازی سهمیه پارالمپیک 2021 توکیو را کسب کرد


پرتابگر شیرازی سهمیه پارالمپیک 2021 توکیو را کسب کرد

شیراز-ایرنا- مهدی اولاد پرتابگر نابینای شیرازی با ثبت حد نصاب رکورد، سهمیه ماده پرتاب وزنه پارالمپیک 2021  توکیو را کسب کرد.

رییس هیات ورزش نابینایان و کم بینایان فارس چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: مهدی اولاد در پرتاب وزنه در کلاس B یک در آخرین مرحله رکوردگیری که در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد با پرتابی به مسافت ۱۴ متر و ۵۱ سانتی متر در رده اول رکورد جهانی قرار گرفت و سهمیه حضور در پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو را کسب کرد و افتخار بزرگی برای کشورمان و فارس به ارمغان آورد.

سید محمدرضا هاشمی نژاد ادامه داد: این ورزشکار شایسته شیرازی پیشتر نیز رکورد پارالمپیک توکیو را کسب کرده بود اما به دلیل مصدومیت در روز رکوردگیری حضور نداشت اما پس از رفع مصدومیت در رکوردگیری جدید شرکت کرد و با قرار گرفتن در رده نخست جهان مجداد سهمیه پارالمپیک توکیو را از آن خود کرد.

وی اضافه کرد: همچنین نور محمد آرخی دیگر ورزشکار نابینای کشور مان که اهل استان گلستان است موفق شد با پرتاب ۱۴ متر و ۱۰ سانتی متر و کسب رده بندی سوم جهان جواز حضور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو را نیز بدست آورد.

مهدی اولاد ۲ نشان طلای مسابقات جهانی پارا دو و میدانی امارات را در پرتاب دیسک و وزنه در کارنامه دارد.

سهم ورزشکاران فارسی در المپیک و پارالمپیک توکیو

استان فارس سه ورزشکار به نام محمدعلی گرایی،محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی و محمد حسن زاده در بسکتبال در رقابت های المپیک ۲۰۲۱ توکیو دارد.

همچنین ساره جوانمردی، سمیرا ارم در تیراندازی، علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در پرتاب وزنه ورزشکاران اعزامی از استان فارس به مسابقات پارالمپیک توکیو هستند.

نعیما خواجوی هم از شهرستان داراب به عنوان مربی تیم ملی کاراته ایران راهی المپیک توکیو خواهد شد.

همچنین سعیدرضا کیخا ژیمناست شیرازی از دوم لغایت پنجم تیرماه ۱۴۰۰ برای کسب سهمیه المپیک توکیو در کشور قطر به مصاف حریفان می رود.

تاکنون حضور ۶۰ ورزشکار از کشورمان در رشته های، والیبال، بسکتبال، تیراندازی، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، کاراته، شمشیربازی، تکواندو، دوومیدانی، بوکس، قایقرانی، دوچرخه سواری ، پینگ پنگ و تیراندازی با کمان در المپیک توکیو قطعی شده است.

رقابت های المپیک ۲۰۲۱ توکیو از اول تا هفدهم مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود و همچنین رقابت های پارالمپیک هم اوایل شهریورماه آغاز می شود، ایران در این بازی ها در ۹ رشته شرکت دارد.

کاروان ورزشی ایران با نام سردار دل ها در رقابت های المپیک ۲۰۲۱ توکیو شرکت خواهد کرد.

المپیک توکیو قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در جهان به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا