186 عضو هلال احمر استان مرکزی در پای صندوق‌های رای حضور دارند


186 عضو هلال احمر استان مرکزی در پای صندوق‌های رای حضور دارند

اراک - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: 186 عضو جوان این جمعیت به عنوان حامیان سلامت در پای صندوق‌های رای 28 خردادماه حضور دارند.

« علیرضا محمودی» روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: حضور این اعضا به منظور ارایه توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا به رای‌دهندگان است.

وی بیان کرد: بر اساس درخواست وزارت کشور، وظیفه حفظ و نظارت بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری به جمعیت هلال‌احمر واگذار شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، جوانان هلال‌احمر باید در مدت رأی‌گیری در شعب اخذ رأی حاضر باشند و در هر شعبه حداقل ۲ نفر از اعضای جوانان این جمعیت حضور دارند.
محمودی عنوان کرد: در این طرح، جوانان داوطلب هلال‌احمر با ارایه توصیه‌های بهداشتی به رأی‌دهندگان و نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، به پیشگیری از گسترش کرونا کمک می‌کنند.
وی گفت: تنها وظیفه اعضای هلال‌احمر، نظارت بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، ارائه توصیه‌های بهداشتی به رأی‌دهندگان، نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و در مواردی توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده است و جوانان هلال‌احمر به‌هیچ‌عنوان در مسائل داخلی شعبه مانند تعرفه نویسی، مهر کردن شناسنامه و سایر موارد دخالتی ندارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: این جمعیت حدود پنح هزار عضو فعال دارد که در واحدهای مختلف این جمعیت در فعالیت‌های بشردوستانه، عام‌المنفعه و امدادی شرکت می‌کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران جمعه ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی (برای ۱۱ حوزه انتخابیه؛ آستانه اشرفیه، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تفرش، بهار و کبودرآهنگ، گچساران و میانه و برای شش کرسی مجلس شورای اسلامی) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (برای ۴ حوزه انتخابیه؛ تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران) برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)