امام‌جمعه یزد: رعایت عفاف و حجاب از مدارس آغاز شود


امام‌جمعه یزد: رعایت عفاف و حجاب از مدارس آغاز شود

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: عفاف و حجاب از چنان اهمیتی برخوردار است که باید فرهنگ‌سازی آن با همکاری فرهنگیان از مدارس آغاز شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمد رضا ناصری روز شنبه به مناسبت دهه کرامت در آیین تجلیل از دختران موفق محجبه استان افزود: رعایت عفاف و حجاب نقش مهمی در کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی دارد و باید نسبت به فرهنگ‌سازی آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام اهمیت ویژه‌ای به مقوله حجاب و عفاف قائل شده است ادامه داد: در این خصوص هرچند تاکنون فعالیت‌های فرهنگی خوبی صورت گرفته است ولی به خاطر اهمیت موضوع اصلا کافی نیست و باید بیش از گذشته اقدام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بانوان موفق محجبه، الگوی دیگر بانوان جامعه هستند تصریح کرد: این بانوان باید با اخلاق خوب، تواضع و فروتنی فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه ترویج دهند و همه در قبال آن مسوول هستند.

ناصری از دانش‌آموزان خواست تا با خودسازی، مطالعه و علم از مبلغان این مسیر باشند که انجام آن در جامعه نقش الگویی دارد و والدین باید با همکاری مراکز فرهنگی و آموزشی در مدارس برای گسترش آن اقدام مناسب را در استان انجام دهند.

در این مراسم از ۱۴ نفر از دانش‌آموزان موفق محجبه قدردانی شد و هدف از این برنامه ترویج فرهنگ تشویق بانوان محجبه در سطح جامعه است.

در سال تحصیلی جاری ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در مراکز آموزشی استان یزد به تحصیل مشغول هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی