علوم پزشکی زنجان مجوز قطعی مرکز تحقیقات ژن درمانی سرطان را دریافت کرد


علوم پزشکی زنجان مجوز قطعی مرکز تحقیقات ژن درمانی سرطان را دریافت کرد

ایرنا - زنجان - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: این واحد دانشگاهی پس از گذراندن فرآیند و کسب امتیازهای لازم موفق به دریافت مجوز قطعی تاسیس مرکز تحقیقات ژنتیک درمانی سرطان در دانشگاه علوم پزشکی از سوی وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی شد.

دکتر علیرضا شغلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به استناد رای صادره در جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، با تاسیس مرکز تحقیقات ژنتیک درمانی سرطان در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان موافقت شد.

وی اضافه کرد: به منظور گسترش پژوهش و ارائه راه‌حل در امور بهداشتی درمانی، مرکز تحقیقات ژنتیک درمانی سرطان با نام "مرکز تحقیقات" برای تامین اهدافی موافقت قرار گرفت.

به گفته این مسوول، توسعه و به کارگیری دانش بشری در زمینه علم " ژن‌درمانی سرطان"، انجام پژوهش‌های بنیادی اپیدمیولوژیک و بالینی در جهت اصلاح نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور به منظور جوابگویی به نیازهای جامعه اسلامی، جمع‌آوری، تنظیم و طبقه‌بندی اسناد، مقالات و مدارک مربوطه و انتشار آنها از جمله اهداف یادشده است.

شغلی افزود: تربیت نیروی انسانی محقق در زمینه ژن درمانی سرطان، ترغیب، تشویق و به کارگیری محققین، کوشش در جلب توجه و همکاری مراکز تحقیقات اجرایی مربوطه در داخل کشور، همکاری علمی با مراکز تحقیقاتی و آموزشی سایر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی با رعایت قوانین و مقررات دولت ایران دیگر اهداف اعلامی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه اخذ مجوز برای مرکز تحقیقاتی ۲ مرحله دارد، اظهار داشت: مرحله اول مجوز اصولی را شامل می شود که این مهم در گرو کسب امتیارات لازم پژوهشی بوده و پس از تایید، بازدید های لازم انجام می گیرد و در نهایت مجوز موافقت قطعی صادر می شود.

این مسوول ادامه داد: این در حالی است که قبل از سال ۹۵، فقط یک مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان مجوز لازم را کسب کرده بود که این تعداد اکنون به عدد چهار رسیده است و رسیدن به این مرحله دشواری های داشته چرا که باید مراحل سختی سپری می شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۶ مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی زنجان تا کنون سه مرکز مجوز گرفته بود که چهارمین آن نیز در این ماه جاری محقق شد که ۲ مرکز باقیمانده دیگر نیز در حوزه علوم دارویی فعال بوده، که در آستانه اخذ مجوز قطعی است که در مجموع تحولی بسیار خوبی را در حوزه پژوهش استان فراهم می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها