تلاشمان بر تقویت و نهادینه شدن شهرهای منتخب خلاق فرهنگ و هنر است


تلاشمان بر تقویت و نهادینه شدن شهرهای منتخب خلاق فرهنگ و هنر است

مدیرکل امور استان های وزارت ارشاد با تاکید بر توجه به ویژگی ها و شاخص های تاریخی و سابقه فرهنگی و هنری در انتخاب شهرهای خلاق هنر، گفت: تلاش مدیران ارشاد استان ها بر این است تا با جذب سرمایه گذاران به تقویت شهرهای منتخب خلاق فرهنگ و هنر بپردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی غیاثی ندوشن» با تاکید بر این مطلب، افزود: در انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر علاوه بر ارائه برنامه که از اهمیت زیادی برخوردار است توجه به زمینه ها و بسترهای بالقوه و میراث های تاریخی، صنایع دستی، هنرهای مختلف و ... هم مهم است که در صورت صلاحدید کارگروه انتخاب شهرهای خلاق می تواند به عنوان شاخص های انتخاب اضافه شود.


وی ادامه داد: شهرهای مختلف کشور دارای استعدادهای بالقوه و همچنین ظرفیت های مختلف فرهنگی و هنری هستند که با شناسایی آن ها با توجه به سابقه تاریخی باید مورد توجه قرار بگیرد و به فعلیت برسد.


غیاثی گفت: در کنار فعالیت های مشترک فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سطح کشور و در مناطق مختلف صورت می گیرد، انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر منجر به سرمایه گذاری برای شناسایی و بهره برداری از فرهنگ و هنر مناطق مختلف کشور است.


وی ادامه داد: مبنای تصمیم گیری و انتخاب شهر های خلاق فرهنگ و هنر در قالب کارگروهی است که که در معاونت محترم امور هنری مستقر است و بر اساس آن برنامه هایی که از استان های مختلف ارائه شده به دبیرخانه کارگروه انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر وزارتخانه ارسال شده است.


غیاثی در عین حال تصریح کزد: با توجه به تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه انتخاب شهرها هرچه سریع تر به مرحله عملیاتی و اجرایی برسند، و با تعامل با معاونت های تخصصی وزارتخانه از کمک های آنها بهره مند شوند.


وی تاکید کرد: امیدوارم این اقدام تا پایان این دولت به مرحله عملیاتی و اجرایی برسد و تلاش ما هم این است تا استانها بتوانند با هموار نمودن زمینه جذب سرمایه گذاری در این زمینه به تقویت این شهرها اهتمام داشته باشیم.

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل