کتاب «شرق مقرنس» رونمایی شد | 6سال عکاسی فرشید احمدپور از حرم مطهر


کتاب «شرق مقرنس» رونمایی شد | 6سال عکاسی فرشید احمدپور از حرم مطهر

آیین رونمایی از کتاب «شرق مقرنس» در خانه تاریخی داروغه مشهد برگزار شد. این کتاب حاصل ٦ سال عکاسی مستمر «فرشید احمدپور» عکاس و هنرمند تبریزی از اماکن و صحن های حرم مطهر رضوی است.

به گزارش شهرآرانیوز، کتاب شرق مقرنس حاصل ٦ سال عکاسی مستمر «فرشید احمدپور» عکاس و هنرمند تبریزی از اماکن و صحن های حرم مطهر رضوی است.

کتاب «شرق مقرنس» رونمایی شد | 6سال عکاسی فرشید احمدپور از حرم مطهر

در این مراسم که با حضور چهره های نامدار هنر عکاسی همچون کریم متقی استاد دانشگاه و دبیر جشنواره هنری فیروزه از تبریز، کیارنگ علایی و علی ثابت‌نیا دبیر جشنواره هنری امام رضا(ع) و از عکاسان برجسته مشهدی، و امیر مهدی حکیمی مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و مهدی دانشمند معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن برگزار شد، جنبه های مختلف زیبایی شناختی و فنی عکس‌های این کتاب نفیس مورد بررسی قرار گرفت.

فرشید احمد پور گردآورنده کتاب «شرق مقرنس» در این مراسم گفت: ایده عکاسی از اماکن و معماری بارگاه منور رضوی ٦ سال قبل در من ایجاد و این پروژه عکاسی پس از ۲۸ نوبت سفر به مشهد مقدس انجام شد.

کتاب شرق مقرنس در ابعاد ٣٠ در ٣٠ با ٩٦ فریم و در ۲۱۶ صفحه عکس به بازار عرضه شده است.

همچنین عکس های این کتاب از نظر فرم و محتوای معماری، ساختار متفاوتی دارد و با حمایت های شرکت تیراژه چاپ و هزینه شخصی گردآورنده چاپ شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

علامه علی کورانی درگذشت